مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربى:

ایجاد روحیه نوع‌دوستى و مشارکت مورد تأکید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است

ارومیه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربى گفت ایجاد روحیه نوع‌دوستى و مشارکت مورد تأکید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۱۴۰۷۳۴۹
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد روحیه نوع‌دوستى و مشارکت مورد تأکید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است

على مطهرى در آیین نمادین استانى جشن عاطفه ها در مدرسه شاهد امینى به اهمیت مشارکت دانش آموزان در موضوعات مختلف اجتماعى گفت: نسل جدید باید از همین سنین مدرسه اى در برنامه هاى مختلف اجتماعى، فرهنگى، سیاسى، ورزشى و... مشارکت داشته باشند تا براى ورود به جامعه به آمادگى کامل رسیده باشند.

وى در رابطه با اهمیت برگزارى جشن عاطفه ها نیز گفت: نظام تعلیم و تربیت بر پایه هاى استوار فرهنگى و اجتماعى بنا شده است، دانش آموزان با برنامه هاى مختلف تئوری و عملى براى حضور در جامعه آماده مى شوند، جشن عاطفه ها نیز در ایجاد روحیه کمک به هم نوع و مشارکت و همچنین آشنایى دانش آموزان با وقف و انفاق نقش مهمى را ایفا مى کند و این مهم مورد تاکید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربى در این خصوص ادامه داد: فلسفه وجودى آموزش و پرورش صرفاً درس و مشق نیست، مسئولیت هاى مهم اجتماعى نیز در نظام تعلیم و تربیت تمرین مى شوند؛ جشن عاطفه ها پیام آور مهربانى براى شرکت کنندگان و شادى براى آنهایى است که از این مشارکت ها بهره مند خواهند شد، است.

مطهری گفت: این مهارت‌ها در کانون آموزش و پرورش که مدرسه است نشات گرفته است؛ جشن عاطفه ها موضوعی مبتنی بردین و مذهب ماست و این موضوع از باورهای دینی ما نشات می‌گیرد و در اهداف آموزش و پرورش گنجانده شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان غربی در آئین جشن عاطفه ها در مدرسه شاهد شهید امینی مدیریت آموزش و پرورش ناحیه ۲ ارومیه با گرامیداشت یاد خاطره شهدای دوران دفاع مقدس افزود: یادگیری و مطالعه زندگی شهدا راهگشای مشکلات است.

وی بیان کرد: صفت تقدیر و تشکر از صفات بزرگ انسانهاست و باید همواره شکر گذار نعمت‌ها بود و قدردان پدرها و مادرها و معلمان باشیم.

مهر افروز اظهار کرد: قدردانی از معلمان موضوعی است که همواره تاکید و سفارش شده است چرا که آنان دانش خود را در طبق اخلاص می‌گذارند تا چراغ راه دانش آموزان باشد وتقدیر و تشکر از معلمان موجبات رشد دانش آموزان می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار