مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی:

مجلس دانش‌آموزی بهترین ابزار و بستری مناسب برای تحقق حیات طیبه است

ارومیه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی، مجلس دانش‌آموزی را بهترین ابزار و بستری مناسب برای تحقق حیات طیبه دانش‌آموزان است.

کد مطلب: ۱۴۱۰۲۳۷
لینک کوتاه کپی شد
مجلس دانش‌آموزی بهترین ابزار و بستری مناسب برای تحقق حیات طیبه است

علی مطهری در نشست با نمایندگان استان آذربایجان غربی در یازدهمین دوره مجلس دانش آموزی کشور، در رابطه با فلسفه وجودی این تشکل گفت: هدف نهایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تحقق حیات طیبه برای دانش آموزان است، نظام تعلیم و تربیت برای رسیدن به این مرحله ابزارها، بسترها، فرصت ها و برنامه ریزی های مختلفی را پیش بینی کرده که یکی از مهمترین و بهترین این بستر ها تشکل های دانش آموزی و به خصوص مجلس دانش آموزی است.

وی در این رابطه ادامه داد: علم اموزی و بهره گیری از علم باید در خدمت انسان ها و انسانیت باشد و این تربیت و پرورش و همچنین اعتقادات دینی، باور به هویت ملی و باورهای انسانی در مدارس است که بستر علم را فراهم می سازد لذا شعار ایران قوی، مدرسه قوی فقط با تربیت و پرورش قوی محقق خواهد شد.

مطهری به فعالیت های تخصصی مجلس دانش آموزی نیز اشاره کرد و گفت: مجلس دانش آموزی در پنج کمیسیون مختلف ، برنامه هایی را تدوین می کند، نمایندگان مجلس دانش آموزی در استان آذربایجان غربی با حضور فعال در این کمیسیون ها ، برنامه ها را در زیست بوم این منطقه بازنویسی کرده و آسیب شناسی، شناساییو راهکارهای خود را برای حل موضوعات مختلف حوزه دانش آموزی و به خصوص آسیب های اجتماعی دانش آموزان آماده و ارائه کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی گفت: توجه به ظرفیت های پژوهشی دانش آموزان در بخش های مختلف یکی از مهم ترین برنامه ها ما در سال تحصیلی جاری است که مجلس دانش آموزی می تواند بازوی قدرتمندی برای تحقق این هدف باشد.

رییس سازمان دانش آموزی استان آذربایجان غربی نیز در این نشست به فعالیت های مجلس دانش آموزی در استان اشاره کرد و گفت: اهمیت مجلس دانش آموزی آن است که همه نظرات دانش آموزان از کف مدرسه، مرحله به مرحله از شورای دانش آموزی مدرسه به مجلس دانش آموزی منطقه و از مجلس دانش آموزی منطقه به مجلس استان و از مجلس استان به مجلس کشوری این است که دانش آموزان کلیه مدارس می توانند حرفشان را با واسطه مجلس دانش آموزی به بالاترین رده آموزش و پرورش که وزیر است برسانند.

حسین عباسی زاده با اشاره به لزوم زمینه سازی برای تحقق حیات طیبه توسط متولیان نظام تعلیم و تربیت گفت: دانش آموزان در بحث های دینی، اخلاقی، زیباشناسی، تربیتی و سایر ساحت های مورد اشاره در سند تحول بنیادین خود را برای آینده جامعه اسلامی آماده می کنند، آموزش و پرورش نیز زمینه و پیش نیازهای لازم را برای رسیدن به این جایگاه را باید آماده کند.

وی درباره کیفیت و کمیت نمایندگان یازدهمین دوره مجلس دانش‌آموزی گفت: در این دوره از مجلس دانش آموزی تعداد 1204 نماینده در مجلس شهرستان‌ها و مناطق حضور دارند، 25 پسر و 25 دختر و دو نفر از دانش‌آموزان آموزش و پرورش استثنایی از هر منطقه و شهرستان تشکیل‌دهنده این مجلس هستند. تعداد نمایندگان مجلس استانی نیز 54 نفر است که از بین آن‌ها 3 نفر دانش‌آموز دختر، 3 نفر دانش‌آموز پسر و یک نفر دانش آموز از اقلیت‌‌های دینی به عنوان نماینده مجلس دانش آموزی استان در مجلس کشوری حضور دارند؛ همچنین نمایندگان استان آذربایجان غربی در یازدهمین دوره مجلس دانش آموزی کشور، یک کرسی هیئت رییسه و ریاست کمیسیون علمی، آموزشی و پرورشی را کسب کرده اند.

در پایان این نشست حکم ریاست شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی استان آذربایجان غربی ، تقدیرنامه استان برتر در بخش ها و شاخص های مختلف سازمان دانش آموزی کشور و فعالیت های چشمگیر در شورای برنامه ریزی سازمان، به نمایندگی از معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان دانش آموزی کشور توسط رییس سازمان دانش آموزی استان آذربایجان غربی به مطهری، مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی اهدا شد.

همچنین احکام مشاورین دانش آموزی مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی با امضای مطهری ، مدیرکل، توسط وی به نمایندگان مجلس دانش آموزی استان اهدا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار