ذوالنوری در گفت‌وگو با پانا:

مجلس شورای اسلامی نمی‌تواند برای مجمع تشخیص مصلحت تعیین تکلیف کند

قوای سه گانه موظف به ایجاد شفافیت هستند

تهران (پانا) - نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به ایراد مجمع تشخیص مصلحت نظام به طرح شفافیت قوای سه گانه، گفت مجلس شورای اسلامی نمی‌تواند برای مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین تکلیف کند بر همین اساس به نظر من ایراد مطرح شده، درست است و می‌توان با توافق مجمع و مجلس، بخش مجمع تشخیص مصلحت نظام را از شفافیت مستثنی کرد.

کد مطلب: ۱۴۰۷۳۰۷
لینک کوتاه کپی شد
مجلس شورای اسلامی نمی‌تواند برای مجمع تشخیص مصلحت تعیین تکلیف کند

مجتبی ذوالنوری در گفت‌وگو با پانا در خصوص طرح شفافیت قوای سه گانه، اظهار کرد: «ایراد شورای نگهبان به مجلس درست بوده است؛ شاید بتوان گفت ایراد مجمع تشخیص مصلحت نیز درست است. به این معنا که قانون اساسی مجمع تشخیص مصلحت نظام را تابع مقررات داخلی خود دانسته است و مجلس شورای اسلامی نمی‌تواند برای مجمع تعیین تکلیف کند. این ایراد درستی است که شورای نگهبان گرفته است.»

وی افزود: «دو راه حل وجود دارد؛ یا کل قانون را از دور خارج کنند یا همین مصوبه را اصلاح کنند که من معتقد هستم این مصوبه قابل اصلاح است با توافق مجمع و مجلس می‌توانند بخش مجمع تشخیص مصلحت نظام را مستثنی کنند. قوای سه گانه و سایر دستگاه‌ها که در این قانون موظف به ایجاد شفافیت هستند، حتما باید مصوبه شفافیت را اجرایی کنند.»

نماینده مردم قم در مجلس خاطرنشان کرد: «مجلس می‌تواند در مورد دولت قانونگذاری کند. بنابراین دولت مورد مناقشه نیست و شفافیت برای دولت حتما اجرایی می‌شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار