بازی‌های آسیایی هانگژو؛

مجموع نشان‌های ایران به ۸ رسید

تهران (پانا) - امروز ۳ مهرماه در دومین روز رقابت‌های آسیایی هانگژو پس از مراسم افتتاحیه، ورزشکاران ایران در رشته‌های مختلف به میدان رفتند.

کد مطلب: ۱۴۰۷۱۶۳
لینک کوتاه کپی شد
مجموع نشان‌های ایران به ۸ رسید

به گزارش صداوسیما؛ ورزشکاران کاروان شهید حججی که روز گذشته موفق شدند ۲ مدال در رشته‌های قایقرانی و تکواندو به دست بیاورند امروز هم از ساعت ۴:۳۰ دقیقه بامداد به میدان رفتند و موفق به کسب ۶ نشان دیگر شدند.

شمشیر بازی

علی پاکدامن، ملی‌پوش کشورمان در سابر انفرادی موفق شد با ۴ برد و یک باخت، مرحله مقدماتی را پشت سر گذاشت اما در دور بعدی با قبول شکست برابر حریف چینی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

محمد رهبری، دیگر نماینده کشورمان هم موفق شد با ۵ برد و یک باخت به دور بعد صعود کند و در این مرحله با پیروزی بر ورزشکار ژاپنی به مرحله یک‌چهارم نهایی رسید.

محمد رهبری با پیروزی در این مرحله مقابل حریف هنگ‌کنگی به جمع ۴ نفر برتر این رقابت‌ها رسید. در نیمه‌نهایی، رهبری با قبول شکست مقابل حریف کره‌ای به مدال برنز رسید.

دوچرخه‌سواری

فرانک پرتوآذر، ملی‌پوش ایران در رشته دوچرخه‌سواری کوهستان، اولین مدال دوچرخه‌سواری ایران را به دست آورد و به نشان برنز رسید.

تکواندو

در رقابت‌های تکواندو مهدی حاج‌موسائی، نماینده کشورمان در وزن ۵۸ کیلوگرم موفق شد با شکست حریفان به دیدار نیمه‌نهایی برسد.

در این مرحله، مهدی حاج‌موسائی در حالی که راند اول را به حریف چینی واگذار کرده بود در ۲ وقت باقیمانده با پیروزی مقتدرانه به دیدار نهایی رسید و مدال نقره خود را مسجل کرد.

دیدار نهایی این وزن بین حاج‌موسائی و نماینده کره جنوبی برگزار شد و نماینده کشورمان با شکست در این مبارزه به نشان نقره رسید.

مبینا نعمت‌زاده، دیگر نماینده کشورمان پس از پیروزی در دور مقدماتی و رسیدن به مرحله نیمه‌نهایی به حریفی از کشور میزبان باخت و از رسیدن به دیدار نهایی بازماند و به نشان برنز این رقابت‌ها رسید.

تیراندازی

امیرمحمد نکونام، پوریا نوروزیان و مهیار صداقت نمایندگان ایران در تفنگ بادی انفرادی و تیمی مردان بودند که از صعود به دور نهایی این رقابت‌ها باز ماندند.

قایقرانی

امیرحسین محمودپور، نماینده ایران در روئینگ تک‌نفره در فینال این رقابت‌ها به رتبه ششم رسید و از دستیابی به نشان بازماند.

قایقرانان بانوی کشورمان در رقابت ۴ نفره روئینگ موفق شدند در رقابت با حریفان با زمان ۰۶:۵۱:۸۱ به عنوان نایب‌قهرمانی آسیا برسند.

جودو

مهدی فتحی‌پور، نماینده مردان جودوی کشورمان در وزن ۸۱ کیلوگرم، حریف عراقی خود را شکست داد و به مرحله بعد رفت و در پایان مرحله با قبول شکست از رقابت‌ها حذف شد.

مریم بربط، نماینده جودوی بانوان ایران در وزن ۷۰ کیلوگرم با ضربه فنی حریف خود به مرحله بعد راه یافت.

در این مرحله بربط ضربه فنی شد و باید کار خود را در شانس مجدد دنبال کند.

مریم بربط از دور رقابت‌ها حذف شد.

والیبال

تیم ملی والیبال ایران در دیدار نیمه‌نهایی موفق شد قطر را ۳ بر صفر شکست دهد و به دیدار نهایی بازی‌های آسیایی راه یابد.

حریف ایران در دیدار نهایی تیم ملی والیبال چین خواهد بود.

شنا

هومر عباسی، شناگر ایران در ۵۰ متر کرال پشت در جایگاه پانزدهم قرار گرفت.

سامیار عبدلی و متین سهران در ۵۰ متر آزاد رقابت خود را برگزار کردند و در نهایت سامیار عبدلی در رتبه دهم و متین سهران در رده پانزدهم قرار گرفت.

تنیس روی میز

تیم ملی تنیس روی میز کشورمان متشکل از برادران عالمیان و هدایی در دیدار نیمه‌نهایی به مصاف تیم کره جنوبی رفتند و با قبول شکست مقابل کره از رسیدن به فینال باز ماندند و به نشان برنز این رقابت‌ها رسیدند.

بسکتبال ۳ نفره

تیم ملی بسکتبال ۳ نفره ایران در دور اول این رقابت‌ها به مصاف تیم کره جنوبی رفت و با حساب ۲۱ بر ۱۲ شکست خورد.

والیبال ساحلی

ایران ب ۲ اندونزی ۱

تیم والیبال ساحلی ب ایران با این پیروزی موفق شد به نیمه‌‌نهایی این رقابت‌ها صعود کند.

ایران الف صفر قطر ۲

تیم ملی الف والیبال ساحلی ایران با پذیرش شکست برابر قطر یک از راه‌یابی به مرحله نیمه‌نهایی و چهار تیم برتر بازی‌های آسیایی بازماند.

ووشو

شهربانو منصوریان در رقابت‌های ساندا وزن ۶۰ کیلو با پیروزی مقابل نماینده ترکمنستان پیروز شد و ضمن صعود به نیمه‌نهایی، مدال خود را قطعی کرد.

یوسف صبری در ساندای مردان و در وزن ۷۵ کیلو در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف حریفی از ازبکستان رفت و با پیروزی در این بازی به نیمه‌نهایی رسید.

شطرنج

در ادامه مسابقات شطرنج بازی‌های آسیایی هانگژو ۲۰۲۲، دور چهارم رقابت‌ها با حضور سه نماینده ایران در بخش مردان و زنان پیگیری و انجام شد.

در این مرحله پرهام مقصودلو و مبینا علی‌نسب به پیروزی دست یافتند و امین طباطبایی به تساوی رسید. سوپر استاد بزرگ سیدمحمدامین طباطبایی مقابل آرجون اریگاسی از هند به تساوی رضایت داد.

سوپر استاد بزرگ پرهام مقصودلو توانست یامادا از ژاپن را شکست دهد و با انگیزه مضاعف به استقبال دور بعدی برود. همچنین استاد بزرگ مبینا علی‌نسب توانست با کسب پیروزی مقابل چواهم ساکول از تایلند دور چهارم را با برد پشت سر بگذارد.

مسابقات شطرنج در بخش انفرادی فردا نیز پیگیری خواهد شد.

هندبال

تیم ملی هندبال کشورمان در اولین دیدار از مرحله گروهی بازی را ۳۳ بر ۲۱ به ژاپن واگذار کرد و در دومین دیدار برای ماندن در کورس صعود به مصاف عربستان می‌رود.

کاروان کشورمان در پایان امروز با ۳ نشان نقره و ۵ برنز در رده دوازدهم جدول رده‌بندی مدالی بازی‌های آسیایی قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار