آغاز سال تحصیلی ‌۱۳۳ هزار دانش‌آموز در ‌استان سمنان‌

سمنان (پانا) - با نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت، سال تحصیلی جدید برای بیش از ۱۳۳ هزار دانش‌آموز در یک هزار و ۱۹۸ مدرسه استان سمنان آغاز شد.

کد مطلب: ۱۴۰۶۶۶۲
لینک کوتاه کپی شد
آغاز سال تحصیلی ‌۱۳۳ هزار دانش‌آموز در ‌استان سمنان‌

زنگ مهر و مقاومت در نخستین روز پاییز، با حضور مسئولان ارشد استان سمنان در مدرسه دخترانه شاهد سمنان به صدا درآمد و به این ترتیب سال جدید تحصیلی همزمان با سراسر کشور در این استان نیز آغاز شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه نظام برنامه‌ریزی عملیاتی با اهتمام ویژه از وزارتخانه تا مدرسه اجرایی خواهد شد، افزود: مدرسه‌ها باید محل تولید علم و مهارت و پژوهش‌محوری و فناورمحور باشند.

سید جمال وزیری، در آیین آغاز سال تحصیلی در دبیرستان دوره اول دخترانه هجرت شهر سمنان گفت: سند تحول بنیادین محور اقدامات و برنامه‌های آموزش و پرورش استان است و تمام فرهنگیان با اهتمام ویژه برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و سند تحول بنیادین تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مدارس استان سمنان از امروز پذیرای ۱۳۳ هزار دانش‌آموز هستند، خاطرنشان کرد: ۱۱ هزار و ۲۰۰ معلم و همکار آموزش و پرورش وظیفه مدیریت مدارس و تعلیم و تربیت دانش آموزان در تمام مقاطع تحصیلی را بر عهده خواهند داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با عنوان این مطلب که مراسم روز غنچه‌ها ویژه راه اندازی کودکستان‌ها ۲۷ شهریورماه سال جاری در مدارس استان برگزار شد، تاکید کرد: طی روزهای بیست و هشتم و بیست و نهم شهریورماه نیز مراسم ویژه ای به صورت متمرکز در سمنان و دامغان در روزی موسوم به روز شکوفه‌ها، کلاس اولی‌ها نیز سر کلاس درس حاضر شدند.

وزیری، با تاکید بر کاهش فاصله میان مدرسه و خانه، افزود: تربیت و پرورش همراه با آموزش مورد توجه ویژه است، چرا که دشمنان از طریق جنگ روانی و تهاجم فکری ذهن جوانان را نشانه گرفته‌اند و در این شرایط «جهاد تبیین» لازمه خنثی‌سازی نقشه‌های شوم دشمنان است.

وی با بیان اینکه در تمام مدارس مصادف با هفته دفاع مقدس زنگ مقاومت امروز نواخته خواهد شد، ابراز کرد: «مهر مهدوی معلم تمدن ساز و مدرسه صالح» شعاری است که برای آغاز سال تحصیلی جدید در نظر گرفته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به اینکه ما معتقد هستیم که مدرسه یک نهاد راهبردی است؛ لذا در جریان سازی و تمدن سازی اسلامی بسیار تأثیر دارد، افزود: مجموعه آموزش و پرورش معتقد است که هر مدرسه یک ایران بزرگ خواهد بود و لذا شعار دیگر سال تحصیلی جدید «همه یک صدا یک ایران» خواهد بود که به وحدت و انسجام نیز تاکید دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار