نخبه تنیس کشور از اهمیت تحصیل در کنار ورزش قهرمانی گفت:

آموزش و پرورش اردوگاه نخبگان ورزش است

قول مدال بازی‌های آسیایی سخت است

تهران (پانا) - تنها نماینده ایران در مسابقات تنیس بازی‌های آسیایی هانگژو گفت آموزش و پرورش اردوگاه نخبگان ورزش است و توصیه کرد دانش‌آموزان ورزش را در کنار تحصیل انجام دهند.

کد مطلب: ۱۴۰۶۵۷۶
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش اردوگاه نخبگان ورزش است

بازی‌های آسیایی هانگژو از دیروز با برگزاری مراسم افتتاحیه این پیکارها رسماً آغاز شد. به بهانه آغاز این آوردگاه مهم قاره کهن با نخبه جوان تنیس ایران، سینا مقیمی، تنها نماینده تنیس ایران در این رقابت‌ها به گفت‌وگو نشستیم که در زیر می‌خوانید.

پانا - در آغاز گفت‌وگو برای شناخت بیشتر مخاطبان دانش‌آموز و نوجوان و جوان یک معرفی کامل از خودتان داشته باشید؟

مقیمی: سینا مقیمی هستم، ملی‌پوش تنیس، خدا را شکر می‌کنم که این اتفاق افتاد که در بازی‌های آسیایی با اضافه شدن یک سهمیه به تیم تنیس ایران حضور پیدا کنم و به عنوان تنها نماینده پسر در بازی‌های آسیایی هانگژو شرکت دارم.

از فدراسیون تنیس تشکر می‌کنم که زحمت کشید و این شانس را برای بنده فراهم کردند تا بتوانم در بازی‌های آسیایی هانگژو توانایی خود را به نمایش بگذارم.

از کمیته ملی المپیک هم تشکر می‌کنم که این تصمیم مهم را در سرنوشت ورزش حرفه‌ای بنده گرفتند و این شانس را به من دادند که بتوانم در این پیکارهای مهم قاره کهن حضور پیدا کنم.

پانا - از نحوه تمرینات خود بفرمایید که برای حضور در بازی‌های آسیایی چه مراحل ازدویی را پشت سر گذاشتید و اکنون در چه شرایطی قرار دارید؟

مقیمی: بنده در مسابقاتی که پشت سر گذاشتیم نتایج خوبی کسب کردم و در دیویس کاپ اخیر عملکرد خوبی داشتم و امیدوارم در بازی‌های آسیایی هم بتوانم نتایج خوبی را برای تیم تنیس ایران کسب کنم.

تمرینات خود را به شکل فشرده و در مراحل مختلف اردو زیر نظر مربی کروات با تجربه انجام دادم و در حال حاضر در مرز مطلوب آمادگی قرار دارم و به لحاظ فنی و روحی در شرایط مطلوبی به سر می‌برم.

پانا - چه تصویری از سطح بازی‌های آسیایی در نخستین گام از حضور در چنین آوردگاه مهمی دارید؟

مقیمی : بازی‌های آسیایی یک آوردگاه مهم در تاریخ ورزش قاره آسیاست و هر ورزشکاری می‌خواهد به افتخار حضور در این پیکارها برسد و بنده هم خوشحال هستم که به عنوان نماینده تنیس ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو حضور دارم.

قطعاً بازی‌های آسیایی از سطح کیفی و فنی بالای برخوردار است و تمام تنیسورها از کشورهای مختلف قاره کهن برای قرار گرفتن بر روی سکو در این پیکارها حضور پیدا کرده‌اند.

پانا - قطعاً قول کسب مدال در آوردگاهی مهم مثل بازی‌های آسیایی سخت و غیر قابل پیش‌بینی است ولی چه نگاهی به حضور بر سکوی قهرمانی این پیکارها دارید؟

مقیمی: قول مدال بازی‌های آسیایی سخت است ، بنده هم مانند سایر ورزشکاران کاروان ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو در رشته‌های مختلف تمام تلاش خود را انجام می‌دهم، تا بتوانم نماینده شایسته‌ای برای ورزش ایران در این آوردگاه مهم باشم.

امیدوارم در سال‌های آینده با تیم کامل دیویس کاپ ایران با حضور چهره‌هایی همچون حمید نداف در مسابقات بین‌المللی آینده به عنوان یک مدعی حضور پیدا کنیم و امیدوارم این اتفاق به زودی بیفتد.

حضور در مسیر ورزش قهرمانی به هیچ عنوان به تحصیلات بنده آسیب نزده است

پانا - ورزش به تحصیل شما آسیب زده است؟

مقیمی: بنده دانشجوی دانشگاه تهران غرب هستم و کوچکتر از آن هستم که بخواهم به دوستان و هم سن‌های خودم توصیه کنم، از دوستانم و دانش آموزان، نوجوانان و جوانان کشور می‌خواهم ورزش را جدی بگیرند، چون برای سلامت و روح و روانشان خیلی موثر است.

حضور در مسیر ورزش قهرمانی به هیچ عنوان به تحصیلات بنده آسیب نزده است بلکه با شادابی و روحیه بالاتر به تحصیل خود ادامه می‌دهم.

پانا - شما به‌عنوان یک الگو در هر دو مسیر تحصیل و ورزش قهرمانی توانسته‌اید افتخارآفرین باشید و به‌عنوان یک دانشجو در رقابت‌های بازی‌های آسیایی حضور دارید و چه توصیه‌ای به نوجوانان و جوانان کشور برای پیمودن دو مسیر همزمان دارید؟

مقیمی: تقاضای دیگری هم از دوستان خودم و دانش‌آموزانی که می‌خواهند وارد مسیر حرفه‌ای ورزش بشوند این است که ورزش را در کنار تحصیل ادامه بدهند و در هر دو مسیر تلاش کنند تا افتخار آفرین باشند. از طرفی آموزش و پرورش اردوگاه نخبگان ورزش است و باید از این ظرفیت مهم استفاده کرد.

پانا - کلام آخر:

مقیمی: از مجموعه کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان این انتظار و این خواسته را دارم که به زیرساخت‌های ورزشی در استان‌ها و شهرستان‌ها توجه کنند تا نوجوانان و جوانان ما بتوانند در بستری مناسب ظرفیت‌های خود را به ظهور برسانند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار