آغاز ساماندهی تفرجگاه خرگوش دره

تهران (پانا) - رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران در مراسم کلنگ‌زنی پروژه‌های مجموعه فرهنگی گلابدره، مجموعه ورزشی ازگل و مجموعه تفرجگاهی خرگوش دره در منطقه یک، بر اهتمام مدیریت شهری به حکم 91 برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۴۰۶۳۷۴
لینک کوتاه کپی شد
آغاز ساماندهی تفرجگاه خرگوش دره

میثم مظفر در جریان این مراسم ضمن گرامیداشت نام و یاد شهدای گرانقدر و همه ایثارگران و خانواده های معظم شهدای ایران اسلامی که با ایثار و فداکاری سربلندی امروز ایران اسلامی را رقم زدند از شهدا همچون ستارگان درخشانی نام برد که بِالنَّجْمِ هُمْ يَهْتَدُونَ چراغ راه و هدایت گر در طی مسیر انقلاب اسلامی بوده اند.

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران در بخش اول سخنان خود با اشاره به حکم 91 برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران گفت: در این حکم آمده که باید در شمال، جنوب، غرب و شرق تهران پهنه ها و قطب های بزرگی با عنوان تفرجگاه های سرسبز و با نشاط خانوادگی و قطب گردشگری ایجاد گردد. یکی از مصادیق و ظرفیت ها در اجرای این حکم برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران ، محدوده وسیع و سرسبز خرگوش دره است که تا پایان سال 1404 باید به یک قطب بزرگ گردشگری و تفرجگاه خانوادگی در شمالغرب تهران تبدیل شود. دره ای با پوشش درختان انبوه و فضای سبز کم نظیر که اکنون متاسفانه کمترین امکانات زیرساختی برای بهره مندی خانواده ها و شهروندان در آن وجود دارد.

وی افزود: استعداد بالقوه بسیار بالایی در این محدوده وجود دارد و به همین سبب شورای اسلامی شهر تهران در سال جاری بودجه قابل توجهی را برای پروژه تفرجگاهی خرگوش دره در نظر گرفت و ما امروز شاهد هستیم که به همت شهرداری منطقه یک ، عملیات ساماندهی تفرجگاه خرگوش دره در فاز نخست آغاز می شود.

مظفر ادامه داد: محله گلابدره در گذشته دارای ساخت و سازهای غیرمجاز بی شماری بوده و به دلیل آسیب های اجتماعی که در آن محله وجود داشت تبدیل به یک نقطه بی دفاع شهری شده بود. البته چهره آن محله هنوز متحول نشده اما در سال گذشته و امسال اقدامات مقدماتی خوبی برای احیاء و بازآفرینی شهری به صورت موضعی در گلابدره انجام شده و در بودجه امسال نیز شورای اسلامی شهر تهران برای ساماندهی گلابدره مبلغ قابل توجهی را درنظر گرفت. با افزایش سرانه های فرهنگی و اجتماعی در این محله ، می توان از استعدادهای بی نظیر آن محله و طبیعت دلنشینی و دلنوازی که دارد استفاده نمود و این محله را از یک نقطه بی دفاع شهری تبدیل به یک ظرفیت ممتازی نمود که پیامدهای آن برای شهروندان تهرانی و به ویژه شهروندان این محله شیرین و لذت بخش باشد.

رئیس کمیته بودجه خاطرنشان کرد: حکم 76 برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران بازآفرینی موضعی در محله های آسیب دیده اجتماعی مورد هدف را تکلیف نموده و در کنار کوره پز خانه های منطقه 18 و 19 نام محله گلابدره نیز به عنوان یک هدف موضعی در این حکم درج شده و امروز خرسند هستیم که شهرداری در این محله عملیات احداث ساختمان فرهنگی آموزشی را آغاز می کند.

میثم مظفر در پایان از تلاش شهردار جهادی و پرتلاش منطقه یک که با انگیزه سرشار و با همت بالا دنبال تعریف پروژه های گسترده و زیرساختی و عمرانی در منطقه یک است تقدیر نمود.

وی گفت: پیامبر اکرم(ص) فرمودند هرکس نیازی را از مردم مؤمن برآورده کند برای او فضیلتی معادل 10 طواف مقبول نوشته می شود،‌ هزار حسنه در پرونده او ثبت و هزار سیئه از اعمال او محو می شود، هزار درخت در بهشت به نام او کاشته می شود، به مثابه آزاد کردن هزار بنده برایش فضیلت درج می شود و 8 درب بهشت برای او گشاده می شود. پس باید این فرصت خدمتگزاری که به برکت انقلاب اسلامی پیش پای ما گذاشته شده را قدر دانست و از تک تک دقایق و ثانیه های آن برای برطرف کردن نیازها و حوائج مردم استفاده نمود و تمام تلاشمان معطوف به اثبات کارآمدی حکمرانی اسلامی در این نظام مقدس باشد تا لبخند رضایت شهروندان و در پی آن رضایت خداوند را شاهد باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار