آیین بازگشایی مدارس لرستان با نواختن زنگ مهر و مقاومت

لرستان (پانا) - صبح امروز همزمان با شروع ماه مهر، دانش‌آموزان لرستانی با شنیدن صدای زنگ مقاومت راهی کلاس‌های درس شدند.‌

کد مطلب: ۱۴۰۶۳۴۲
لینک کوتاه کپی شد
آیین بازگشایی مدارس لرستان با نواختن زنگ مهر و مقاومت

صبح امروز با حضور استاندار لرستان، مدیر کل آموزش و پرورش استان لرستان، امام جمعه موقت شهرستان خرم آباد و مدیران دستگاه های اجرایی و نظامی آیین بازگشایی مدارس با نواختن زنگ مهر و مقاومت برگزار شد و بیش از ۳۵۰ هزار دانش‌آموز لرستانی روانه کلاس درس شدند.

رضا عزتی در این مراسم ضمن تبریک سال جدید تحصیلی و هفته دفاع مقدس به دانش آموزان، اولیا و فرهنگیان، عنوان کرد: امروز آموزش و پروش سنگر مبارزه با جنگ نرم و خنثی کردن توطئه دشمنان است. تقارن بازگشایی مدارس و هفته مهر و مهربانی با هفته دفاع مقدس نیز الهام بخش همین موضوع است. خوشبختانه امروز این روحیه در میان معلمین استان لرستان وجود دارد و می توان گفت که با تلاش فرهنگیان و دانش آموزان عزیز لرستانی، آموزش و پرورش لرستان امروز در ریل اصلی خود قرار گرفته است به طوری که هر روز شاهد موفقیت های چشمگیر دانش آموزان در عرصه های مختلف هستیم.

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در ادامه گفت: امروز ۳۵۰ هزار دانش آموز لرستانی و ۲۷ هزار فرهنگی و کادر اجرایی در ۴ هزار و ۳۷۵ مدرسه استان در حالی سال تحصیلی جدید را با شعار «مدرسه قوی، ایران قوی» آغاز می کنند که همه تمهیدات ویژه آغاز سال تحصیلی پیش بینی شده است و مهم‌ترین آن ساماندهی نیروی انسانی و برقراری تمامی کلاس‌ها و خالی نبودن حتی یک کلاس درس از معلم در استان است. در بازسازی مدارس نیز در قالب طرح شهید عجمیان که طرحی مخصوص مدارس کم برخوردار است، با تدابیر انجام شده ۴۰۰ مدرسه در قالب ۲۵۰۰ کلاس درس در استان رنگ آمیزی و شاداب سازی شده است. در قالب طرح شهید سلیمانی نیز ۳۳ زمین چمن مصنوعی و ۴۸ اتاق بهداشت با اولویت مناطق محروم به مرحله بهره برداری رسیده که اتفاقی کم سابقه در سال‌های اخیر است. همچنین امسال ۶۷ مدرسه نوساز با تجهیزات کامل برای آغاز سال تحصیلی جدید در اختیار دانش آموزان عزیز استان قرار می‌گیرند. در رابطه با مدارس سنگی و کانکسی نیز امسال با کمک سازمان نوسازی مدارس در طرح شهید پناهی خوشبختانه تا به این لحظه بیش از ۵۰ مدرسه برای سال تحصیلی جدید آماده بهره برداری و جایگزینی با مدارس سنگی و کانکسی در سراسر استان شده است.

خبرنگار دانش‌آموز: ستایش سلیمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار