دهقان در حاشیه جلسه هیات دولت:

۱۰۵ پرونده از منافقین آماده صدور رأی در دادگاه است

تهران (پانا) - معاون حقوقی وزیر امور خارجه گفت ۱۰۵ پرونده از منافقین آماده صدور رأی در دادگاه است.

کد مطلب: ۱۴۰۵۲۱۵
لینک کوتاه کپی شد
۱۰۵ پرونده از منافقین آماده صدور رأی در دادگاه است

محمد دهقان در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: در این دولت با پیگیری‌های صورت گرفته ۱۰۵ پرونده از منافقین آماده صدور رأی در دادگاه است. بعد از آزادی وجوه از کره جنوبی این مساله مطرح شده که با توجه به کاهش ارزش پول کره و خسارت به ایران، می‌توانیم مابه التفاوت این مبلغ را بگیریم یا نه. در این زمینه از وکلای بین المللی کمک گرفته‌ایم و نظر قطعی را به زودی اعلام خواهیم کرد.

وی در خصوص آخرین وضعیت دادگاه حمید نوری گفت: درباره حمید نوری یک رفتار کاملا غیرحقوقی و خارج از توقع جهانی صورت گرفت و با اتهامات واهی او را دستگیر وخلاف موازین حقوق بشر رفتار کردند. وی با استخدام وکلای زیردست از خود به خوبی دفاع کرد اما خلاف موازین حقوقی، کسی که از او بازجویی می کرد از هواداران سازمان منافقین بود. مستند دادگاه بدوی برای محکومیت حمید نوری، مطالبی بود که این بازجوی ایرانی الاصل در اختیار دادگاه قرار داده بود.

معاون حقوقی رئیس جمهوری ادامه داد: امیدواریم در دادگاه تجدیدنظر، رای نقض و دروغ‌ها و تهمت‌ها منتفی شود. اینکه فردی سال‌های قبل کارمند دستگاهی بوده است دلیل نمی شود که درباره مسائل کیفری دخالت داشته است. کسی که ادعایی می کند، باید آن را ثابت کند و نمی‌شود که براساس ادعاهای سازمان منافقین و با طراحی از قبل، کسی را دستگیر کرده و ماه‌ها در سلول انفرادی نگه داشته و از او اقرار بگیرند که خوشبختانه وی کوتا نیامد و مقاومت کرد. این اتفاق می‌تواند وسیله‌ای بر افشای ماهیت کسانی باشد که ادعای حقوق بشری دارند اما عکس آن عمل می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار