زمردیان در گفتگو با پانا:

رزمندگان به خاطر اخلاصشان از بیان خاطرات خود اجتناب می کنند

خبرگزاری پانا: مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان بیان کرد: برخی از رزمندگان ما به دلیل صفا و خلوص باطنی خود همچنان از بیان حماسه آفرینی ها و وقایع تلخ و شیرین آن دوران به یادماندنی خودداری می نمایند.

کد مطلب: ۱۴۰۵۲
لینک کوتاه کپی شد

"محمد جواد زمردیان" در گفتگو با خبرنگار پانا اظهار داشت: بایستی با تشویق و ترغیب بیشتر این رزمندگان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در راستای نشر ارزش های دفاع مقدس بیش از پیش گسترش یابد.

زمردیان اعلام داشت: همچنین نقش سازمان ها و دستگاه های ذی علاقه به ویژه یگان های نظامی و انتظامی بیشتر از دیگر متولیان امر است.

وی یادآور شد: البته در چند سال اخیر، رشد مکتوبات نوشتاری و مصاحبه های رزمندگان و پیشکسوتان و بیان خاطرات این عزیزان در قالب های مختلف؛ بیان خاطرات در کاروان های راهیان نور، مدارس و دانشگاه ها و سایر مراکز عمومی، نشریات و خبرگزاری ها و کتب منتشر شده در حد نسبتاً مطلوبی می باشد.

زمردیان اظهار داشت: هم اکنون تا کتابی با موضوع دفاع مقدس در همدان به چاپ می رسد با استقبال خوب مردم مواجه می شود و این موضوع نشان دهنده این مطلب است که مردم ما تشنه مطالب آن دوران و به دست آوردن اطلاعات آن دوران می باشندو تا کنون بیش از 200 هزار جلد کتاب به صورت رایگان در قالب 167 عنوان منتشر و توزیع شده است.

وی افزود: کتاب دختر شینا نمونه بارزی می باشد که مرحومه محمدی کنعان به عنوان نماینده همسران شهدا و رزمندگان متأهل در آن دوران به بیان خاطرات خود پرداخته و این کتاب به حمد الله در بین مردم مخاطبان زیادی را به خود جلب کرده است و در این جا لازم است از زحمات همه نویسندگان ارجمند استان به ویژه خانم "بهناز ضرابی زاده" قدردانی نمایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار