خاندوزی در حاشیه جلسه هیات دولت:

تغییر قیمت نان فقط با تایید وزارت کشور مجاز است

فروش اینترنتی نان در ستاد تنظیم بازار بررسی خواهد شد/کارمزد وام‌های قرض‌الحسنه به زیر چهاردرصد می‌رسد

تهران (پانا) - وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت تغییر قیمت نان تنها با درخواست مقامات استانی و تایید وزارت کشور مجاز است.

کد مطلب: ۱۴۰۵۱۷۱
لینک کوتاه کپی شد
تغییر قیمت نان فقط با تایید وزارت کشور مجاز است

سیداحسان خاندوزی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خیرنگاران، گفت: درباره مساله طولانی بودن زمان پرداخت تسهیلات، بانک‌ها مکلف هستند تا پایان شهریور ماه دریافت تسهیلات را به کف برسانند. با پیشنهاد وزارت اقتصاد و تایید بانک مرکزی، شورای پول و اعتبار موافقت کرد تا کارمزد تسهیلات قرض‌‌الحسنه کمتر از ۴ درصد اعمال شود.

وی افزود: مساله مولدسازی شفاف‌ترین مصوبه‌ای است که در حال اجراست. پروژه هایی که از محل مولدسازی انجام می‌شود، تمامی املاک با قیمت گذاری دقیق با اعداد روشن به اجرا رسیده است. طبق تاکید روسای قوا اجرای مولدسازی باید منجر به افزایش اعتماد عمومی شود.

وزیر اقتصاد درباره قیمت نان نیز گفت: قیمت گذاری نان به صورت منطقه‌ای انجام می‌شود با وزن و کیفیت و قیمت‌های متفاوت ارائه می‌شود. دولت تعیین کرده که تنها با درخواست مقامات استانی و تایید وزارت کشور مجاز هستند که قیمت نان را تغییر دهند.

وی اضافه کرد: فروش اینترنتی نیازمند تنظیم‌گری است که در ستاد تنظیم بازار بررسی خواهد شد.

خاندوزی کمک به رشد تولید را از محورهای بسته حمایتی دولت از تجار و صادرکنندگان کشور اعلام کرد و افزود: آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های پی‌درپی و غافلگیر کننده دستگاه‌های اجرایی از گلایه‌های فراوان و طولانی مدت صاحبان حرف و مشاغل و از تذکرات مقام معظم رهبری به دولت بود. براساس دستور رییس‌جمهور در شش ماهه اول سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل بخش زیادی از بخشنامه‌ها حوزه تجاری و گمرکی را کاهش دادیم. در شش ماهه اول سال گذشته به درخواست دستگاه‌های اجرایی و گمرکی روزی یک آیین‌نامه و بخشنامه و در مجموع ۱۸۰ آیین‌نامه و بخشنامه صادر شد که این عدد در شش ماهه اول سال جاری به ۱۰۳ آیین‌نامه و بخشنامه کاهش یافت و این عدد در شش ماهه دوم سال بیشتر کاهش می‌یابد.

وزیر اقتصاد کنترل سرمنشاء رانت‌های اطلاعاتی در بخش‌های اقتصادی را از دیگر اقدامات وزارت امور اقتصادی اعلام کرد و گفت: با اصلاح این رویه هم در مسیر رشد تولید و هم در مسیر مبارزه با رانت و فساد شاهد اتفاقات خوبی در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۲ خواهید بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار