خاندوزی در حاشیه جلسه هیات دولت:

برای دریافت مالیات هیچ اجحافی به کسبه نخواهد شد

مذاکرات در زمینه آزادسازی پول‌های بلوکه‌شده پیش رفته است

تهران (پانا) - وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت با اتاق اصناف توافق‌ صورت گرفته و بر مبنای همان توافق عمل خواهد شد تا هیچ اجحافی به کسبه صورت نگیرد.

کد مطلب: ۱۳۸۲۵۲۵
لینک کوتاه کپی شد
برای دریافت مالیات هیچ اجحافی به کسبه نخواهد شد

سیداحسان خاندوزی در حاشیه جلسه هیات دولت در‌ خصوص افزایش هزینه تراکنش‌های بانکی اظهار کرد: بانک مرکزی این موضوع را از مدت‌ها قبل مصوب کرده بود. شرکت‌های دست اندرکار و شبکه بانکی از مدتی قبل متقاضی این بودند که بیشتر درآمدشان ناشی از خدمات باشند تا ناشی از سود، در همین راستا بانک‌ مرکزی یکی از این محل‌ها را افزایش کارمزد کارت به کارت تعیین کرد. سقفی در نظر گرفته شده است که اگر از هر عددی تراکنش بالاتر باشد نباید میزان عوارض، از سقف مصوبه بانک مرکزی بیشتر شود.

وی درباره افزایش مالیات نیز گفت: قانون مالیات نسبت به سال گذشته تغییر نکرده اما توافقات مالیاتی در قالب توافقات جدید انجام می‌شود. با اتاق اصناف توافق‌ صورت گرفته و بر مبنای همان توافق عمل خواهد شد تا هیچ اجحافی به کسبه صورت نگیرد.

وزیر اقتصاد درباره اعلام نرخ خوراک پتروشیمی‌ها نیز گفت: مساله قیمت‌گذاری نرخ خوراک در ۱۴۰۲ چند نوبت در هیات دولت مطرح شده است. یک نوبت زمانی بود که دکتر میرکاظمی حضور داشتند که جمع‌بندی نشد. بررسی این پیشنهاد به کارگروهی متشکل از چند وزارتخانه موکول و نتیجه کارگروه اواخر خرداد اعلام شد، در نهایت ۲۹ خرداد توسط معاون اول رئیس‌جمهوری ابلاغ شد.

خاندوزی در خصوص آزادسازی پول‌های بلوکه شده نیز گفت: بانک مرکزی و وزارت امور خارجه تدابیر بسیار خوبی در این زمینه اتخاذ کرده‌اند و مذاکرات پیش رفته است و ان‌شالله طی روزهای آتی رئیس بانک مرکزی نتیجه مذاکرات را اعلام کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار