مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی:

در کار تربیتی باید دست به دست هم داد

اراک(پانا)-مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت در کار تربیتی باید دست به دست هم دهیم و از ظرفیت فضای مجازی نیز استفاده کنیم تا نتیجه بگیریم.

کد مطلب: ۱۴۰۵۰۳۲
لینک کوتاه کپی شد
در کار تربیتی باید دست به دست هم داد

احمدرضا نوازنی در همایش آموزشی و توجیهی مبلغین طرح امین اظهار کرد: ما فرهنگی بهتر از فرهنگ قرآنی نداریم و اگر می‌خواهیم کار تربیتی کنیم باید کار قرآنی انجام دهیم؛ ملت و آیینی که قرآن را سرلوحه کار خود قرار می‌دهند، پایدارتر هستند و دنیا و آخرت آنها تامین خواهد شد.

وی با بیان اینکه باید تمام کارهای خود را با قرآن هماهنگ کنیم، افزود: یک رفتاری ممکن است در جامعه‌ای رایج شود ولی اگر مورد تایید شرع نباشد کار فرهنگی و پرورشی نیست؛ کار پرورشی کاری است که از قران نشأت می‌گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی خاطرنشان کرد: اعتقاد من این است که اگر با استدلال و زبانی فلسفی با دانش‌آموزان صحبت کنیم، خیلی نمی‌توانیم تاثیرگذاری مثبتی داشته باشیم و اگر در مدارس برای دانش‌آموزان به عنوان یک برادر و خواهر دلسوز و با اخلاقی صحیح رفتار کنیم، بهتر می‌توانیم بر روی آن‌ها تاثیر بگذاریم.

نوازنی با اشاره به فراهم بودن زمینه‌ همکاری بین آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه گفت: قابل پذیرش نیست که در تربیت مذهبی بچه ها کوتاهی شودو در کار تربیتی باید دست به دست هم دهیم و می‌بایست از ظرفیت فضای مجازی نیز استفاده کنیم تا نتیجه بگیریم.

وی با تاکید بر برنامه ریزی صحیح برای تربیت دانش‌آموزان تصریح کرد: ما اگر برنامه داشته باشیم و با اخلاق و رفتار درست با بچه‌ها رفتار کنیم نتیجه درست خواهیم گرفت و اوضاع فرهنگی جامعه و فضای مدرسه‌ها نسبت به پارسال بهتر شده است و این نتیجه برنامه ریزی و کار صحیح در مدارس است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار