مراسم تشییع دو شهید نیروی انتظامی در نهبندان برگزار شد

بیرجند (پانا)- مراسم تشییع دو شهید نیروی انتظامی دیروز در نهبندان برگزار شد . این دو شهید در مأموریت مبارزه با سوداگران مرگ در نهبندان به شهادت رسیدند.

کد مطلب: ۱۴۰۴۷۹۰
لینک کوتاه کپی شد
مراسم تشییع دو شهید نیروی انتظامی  در نهبندان برگزار شد

امام جمعه نهبندان در مراسم تشییع پیکر این دو شهید گرانقدر گفت: اقتدار، پیشرفت و امنیت مهمترین ثمرات استقلال و آزادی از دیدگاه قرآن محسوب میشود لذا انسان مؤمن نباید تحت سلطه دشمن استکباری باشد.
حجتالاسلام احمد نجمی پور گفت: اصلی ترین شعار انقلاب، "استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی" است و آنچه دوست و دشمن، مذهبی و غیرمذهبی بر آن اتفاق نظر دارند مسئله آزادی است و البته هر فردی از نگاه خودش این کلمه را تعریف کرده است به عنوان مثال تصور برخی افراد از آزادی این است که هر کاری خواستند انجام دهند اما این تفکر مساوی با بی بند و باری است که پیامدهای آن هدررفت بسیاری از سرمایه های اجتماعی و از بین رفتن امنیت است و این چنین است که امروز در کشورهای غربی آزادی به این معنا دیده می شود لذا در دست هر فردی اسلحه قرار دارد در حالی که معنای واقعی آزادی، رهایی از تسلط دشمنان است و ما در این راه شهید هم میدهیم.

قدرت مثال زدنی


او تأکید کرد که جمهوری اسلامی باید در سایه آزشادی به قدرتی برسد که هیچ دشمنی توان ایستادگی در مقابل نیروهای مسلح کشور را نداشته باشد چون دشمن همواره تلاش دارد محورهای اقتدار جمهوری اسلامی را نشانه بگیرد از همین رو مشاهده میکنیم که از رأس نظام تا نیروهای نظامی، انتظامی و بسیجی را هدف قرار میدهد، دشمن میخواهد نظام تضعیف شود به همین دلیل است که همه ما باید به تقویت نیروی انتظامی کشور کمک کنیم.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران برای به دست آوردن پیشرفت، اقتدار و امنیت هزینههای زیادی پرداخته و ۱۷ هزار شهید ترور تقدیم شده است، ادامه داد: علم و دانش از دیگر اثرات آزادی برای جمهوری اسلامی است و حالا ما به برکت خون شهدا امروز در برخی علوم رتبه های چشمگیری داریم و در زمره کشورهای برتر دنیا هستیم.
او تأکید کرد که جوانانی در هشت سال دفاع مقدس جانانه جنگیدند و امروز دستاوردهای مختلف را مدیون خون شهدا هستیم. امروز هم یکی از اخبار مهم کشور به شهادت رسیدن نیروهای انتظامی است که در عرصه های مختلف دفاع از امنیت جان خود را تقدیم میکنند پس انقلاب اسلامی با سختی و تقدیم شهدای فراوان به دست ما رسیده که باید قدردان این نعمتها باشیم.

کفران نعمت امنیت


رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت : باید به خاطر بسپاریم که امنیت اتفاقی نیست و نعمتی است که شناخته نمیشود گاهی ناشکری و کفران این نعمت هم وجود دارد لذا باید قدردان این نعمت باشیم.
حجتالاسلام ابراهیم صفورائی عنوان کرد: ۶ ماه اول امسال ۵۰ شهید تقدیم نظام و انقلاب شده تا مردم در امنیت باشند و امید داریم که راه و مسیر این شهدا ادامه داشته باشد.
پیکرهای پاک شهیدان سرهنگ دوم "حسن طاهری" و ستوان دوم "سجاد زارع مقدم" پس از تشییع شهدا در نهبندان در زادگاه شان نیز تشییع شد. پیکر شهید ستوان دوم "سجاد زارع مقدم" برای تشییع و خاکسپاری به زادگاهش شهرستان قاین انتقال یافت و پیکر شهید سرهنگ دوم "حسن طاهری" به گناباد در استان خراسان رضوی انتقال یافت ۲۴ شهریور مأموران نیروی انتظامی استان حین گشت زنی، پاکسازی مناطق آلوده از لوث وجود قاچاقچیان مواد مخدر و تأمین امنیت جاده دچار حادثه شدند و 2 تن از آن ها به درجه رفیع شهادت نائل آمدند. ستوانیکم "رستم تنگسار" هم مجروح و به بیمارستان منتقل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار