در نامه معاون دادستان کل به وزیر بهداشت مطرح شد؛

ورود مدعی‌العموم به کمبود کادر درمان در حوزه زنان و زایمان

تهران (پانا) - معاون حقوق عامه دادستان کل کشور در پی افزایش نارضایتی‌ها از عدم حضور پزشک و کادر درمان متخصص در بخش‌های مرتبط با امور زنان و زایمان، در نامه‌ای خطاب به وزیر بهداشت بر برنامه‌ریزی لازم به منظور تخصیص کادر درمانی زن، در سراسر کشور تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۴۰۳۸۰۱
لینک کوتاه کپی شد
ورود مدعی‌العموم به کمبود کادر درمان در حوزه زنان و زایمان

به گزارش دادستانی کل کشور، غلامعباس ترکی در این نامه اظهار داشت: اکنون برخی از آقایان در برخی از مراکز درمانی در به عنوان کادر تخصصی یا غیرتخصصی (اعم از پزشک متخصص یا دستیار و کارورز، پرستار، تکنیسین، خدمه و…. ) در بخش‌های مرتبط با امور زنان و زایمان مشغول به کار هستند.

وی ادامه داد: این موضوع، علاوه بر مغایرت با موازین شرع و اخلاق، مشکلات و سختی‌هایی را برای بانوان و خانواده‌های آنان به وجود آورده و در مواردی به ورود آسیب های روحی و روانی منجر شده است.

معاون دادستان کل کشور تصریح کرد: اگرچه تعداد قابل توجهی از مراکز درمانی و بیمارستانی در شهرهای مختلف کشور، با حضور بانوان به عنوان کادر درمانی خدمات کاملی را برای بانوان محترم فراهم می‌کنند؛ اما به دلیل محدود بودن این قبیل مراکز در سطح شهرها و شهرستان ها، برخی از بانوان به ناچار و ناگزیر برای پیگیری و انجام امور مرتبط با زایمان یا تشخیص، معاینه و درمان برخی بیماری های اختصاصی زنان، به پزشکان مرد مراجعه می‌کنند که این موضوع علاوه بر چالش ها و مشکلات پیش گفته، محتمل است به دلیل اکراه و عدم تمایل روانی بیمار، روند درمان را نیز با کندی یا اختلال مواجه کند و تبعات منفی به دنبال داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار