حضور مدیرکل آموزش و پرورش گلستان در حوزه معاونت سواد آموزی

گلستان(پانا)-سید رضا نظری با حضور در حوزه معاونت سواد آموزی ضمن تسلیت به مناسبت ایام رحلت رسول اکرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) سالروز جهانی مبارزه با بی سوادی را به حوزه معاونت سواد آموزی تبریک گفت .

کد مطلب: ۱۴۰۳۱۰۵
لینک کوتاه کپی شد
حضور مدیرکل آموزش و پرورش گلستان در حوزه معاونت سواد آموزی

حضور مدیرکل آموزش و پرورش در حوزه معاونت سواد آموزی
سید رضا نظری با حضور در حوزه معاونت سواد آموزی ضمن تسلیت به مناسبت ایام رحلت رسول اکرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) سالروز جهانی مبارزه با بی سوادی را به حوزه معاونت سواد آموزی تبریک گفت .
سید رضا نظری مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان در این نشست صمیمی گفت: در آستانه رحلت حضرت محمد (ص) قرار داریم پیامبری که علم برایش بسیار مهم بود تا جایی که ایشون فرمودند: « اطلُبوا العِلمَ مِنَ المَهدِ إلَى اللَّحْدِ»؛
ایشان افزودند که : پیامبر در خصوص علم به همه تکلیف کردندکه هم خودت دنبال علم باش و هم دیگران را دعوت به علم آموزی م‌کنید.
مدیرکل آموزش و پرورش گفت: یک کار بسیار زیبا که در نظام مقدس جمهوری اسلامی شکل گرفت این بود که عمدتاً نهادهای برخاسته بعد از انقلابنهادهای ریشه‌ایی هستند که ریشه در اعتقادات ما دارند یکی همین نهضت سوادآموزی است که برگرفته از سفارش پیامبر عظیم الشأن اسلام می‌باشد و این موضوع دیگر نیاز به این ندارد که بگوییم باید این کار بشود یا این گونه عمل بشود این یک نهضتی هست که باید ادامه داشته باشد تا زمانی که در ایران اسلامی بی سوادی نداشته باشیم.
سیدرضا نظری گفت: امروز در حوزه سوادآموزی باید بیشتر کار کنیم ما می‌توانیم در دنیا اسلام بیشتر بدرخشیم و گستره آموزش را برای مسلمانان و بعد هم مردم آزاده جهان را می‌توانیم از جهل و نادانی بیرون بیاوریم اگر امروز در دنیا اتفاقات ناگوار رخ می‌دهد آن هم بسته به جهل و نادانی می‌باشد و برای از بین بردن این جهل نیاز به یک نهضت داریم، نیاز به یک همت داریم و نیاز به یک تلاش داریم آن هم برگرفته از اعتقادات دینی ما می‌باشد پس جایگاه نهضت سوادآموزی یک جایگاه بسیار مهم می‌باشد که باید قدر این مجموعه را بدانیم چرا که این مجموعه و این مسیر را پیغمبر مشخص کرده است.
مدیرکل تاکید کردکه: در این مسیر آنقدر باید تلاش کنیم که علاوه بر خودمان خدا و پیغمبر نیز راضی باشند. شما وقتی یک نفر را از جهل و بی‌سوادی نجات می‌دهید یک امتی را نجات داده‌اید چرا که شما در حقیقت مسیر را به او نشان داده‌اید تا او هم بتواند در این مسیر بدرخشد و هم در نجات امت سهیم باشد .
مدیرکل در ادامه افزود: نهضت سوادآموزی که در روستاها شکل گرفت اشخاصی که کم‌سواد بودند و یا سواد نداشتند ی در این مجموعه با گذراندن دوره های مختلف سواد آموزی باسواد می‌شدند می‌توانستند پله به پله بالا بروند و الان همان آدم‌ها در میادین بسیار بزرگ نقش آفرینی هایبسیار بزرگی در جامعه دارند. پس جایگاه جایگاه مهمی می‌باشد و باید هم خودمان قدر این جایگاه و راهی که داریم می‌رویم را بدانیم و دیگران هم باید این نهاد مقدس را بیشتر بشناسند و قدر آن را بدانند.
سید رضا نظری مدیرکل گفتند: نهضت جایگاه مهمی دارد و این جایگاه ماندن است چرا که نهضت ماندنی است امروز من مدیر کل هم مکلف به ادامه نهضت هستم پس این یعنی نهضت وجود دارد و خداوند به همه ما کمک کند تا این نهضت را تا زمانی که هستیم ادامه دهیم . خودمان را جدا از نهضت سوادآموزی نمی دانیم نهضت سوادآموزی جزء اصلی‌ترین ارکان آموزش و پرورش می‌باشد و باید کارهایش دنبال شود.
مدیرکل : من این روز را خدمت شما همکاران خوبم که در نهضت سواد آموزی فعال هستید تبریک عرض می کنم شما با تلاش‌هایی که در این یک سال گذشته انجام دادید نشان دادید که علاوه بر اینکه جایگاه گذشته را حفظ کرده‌اید الحمدلله امسال در موضوعات دیگر نیز درخشیدید و امروز ما دفاع خوبی از این نهاد خواهیم داشت امروز کارهای خوب را باید رسانه‌ای کرد و این افتخارات باید در میادین بزرگ بیان شود تا دیگران متوجه تلاش و همت مجموعه شما بشوند.
وی در ادامه افزود : ببینند ما برای باسواد کردن یک دانش آموز12 سال وقت می‌گذاریم تا دانش آموز فارغ التحصیل شود بعد باید بگوییم آیا این فرد باسواد شده است یا نه اما شما آدم‌هایی را برای سوادآموزی می‌آورید که فرصت اول خود را برای علم آموزی ( باسوادی) از دست داده‌اند و شاید حتی توان این دوره‌ها را نداشته باشند ولی شما تمام تلاشتان را می‌کنید تا آن شخص باسواد شود پس عظمت کار شما از دیگران بیشتر است.
سید رضا نظری در پایان گفت: همه ائمه یکی ازتلاش‌هایشان این بود که مردم را از جهل و نادانی بیرون بیاورند یعنی در مسیر نهضت سوادآموزی قرار بگیرند تا علم آموزی کنند و الحمدلله در نظام مقدس جمهوری اسلامی این میسر شد، به امید خدا هیچ بازمانده از تحصیلی نداشته باشیم من باز هم امروز خدا را شکر می‌کنم که در جمع شما عزیزان قرار گرفتم تا همین روز را به شما تبریک عرض کنم و هم از تلاش‌ها و همت شما عزیزان تقدیر و تشکر کنم.

خبرنگار:معصومه جعفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار