در گفت‌وگو با پانا مطرح شد؛

احداث خط تراموا با تایید شورای شهر تهران انجام می‌شود

تهران (پانا) - سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران تاکید کرد احداث خط تراموا درمرحله تفاهم‌نامه است و بایدبه تایید شورای شهر و شورای هماهنگی ترافیک کشور برسد.

کد مطلب: ۱۴۰۲۹۷۵
لینک کوتاه کپی شد
احداث خط تراموا با تایید شورای شهر تهران انجام می‌شود

محسن هرمزی در گفت‌وگو با پانا درخصوص تفاهم‌نامه‌ میان شهرداری تهران و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت:‌ «تفاهم‌نامه‌ای که روز گذشته به امضا رسید، تفاهم‌نامه‌ای کلی میان شهرداری و وزارت دفاع است و درخصوص موضوعات مختلف شهری است که حمل‌ونقل هم یکی از این موضوعات است.»

وی ادامه داد: «سامانه‌های کنترل ترافیک، سامانه‌های دوربین‌های نظارتی و احداث یک خط تراموا از موضوعاتی است که در این تفاهم‌نامه به آن اشاره شده است.»

هرمزی درخصوص اینکه جزئیات احداث خط تراموا و اعتبار مورد نیاز در حاشیه این تفاهم‌نامه اطلاع‌رسانی شده است، گفت: «هنوز این تفاهم‌نامه به قرارداد تبدیل نشده و تفاهم‌نامه‌ای است که میان شهرداری و وزارت دفاع امضا شده است. مطالعات آن باید نهایی شود و با نظر شورای شهر تهران و تصویب شورای عالی ترافیک این اتفاق خواهد افتاد. اکنون در مرحله تفاهم‌نامه اولیه است.»

روز گذشته امیر دریادار رستگاری، رئیس شرکت صنایع الکترونیک وزارت دفاع در حاشیه آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین شهرداری تهران و وزارت دفاع در ارتباط با فراهم کردن زمینه مشارکت در تأمین مالی، طراحی، ساخت و بهره‌برداری خطوط تراموای تهران که در ستاد وزارت دفاع برگزار شد، گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه خط یک تراموای تهران حد فاصل میدان آزادی تا سه راه تهرانپارس با همکاری سازمان صنایع الکترونیک ایران و شهرداری تهران انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: طول این خط حدود 34 کیلومتر است که با 28 رام قطار که در این خط تردد خواهند داشت ظرفیتی حدود 55 تا 56 میلیون مسافر در سال را می‌تواند جابه‌جا کند.

رئیس شرکت صنایع الکترونیک وزارت دفاع افزود: از مزیت‌های این خط می‌توان به این اشاره کرد که این خط برقی است و در جهت کاهش آلایندگی‌های سوخت‌های فسیلی و کاهش آلودگی‌های تهران بسیار مؤثر خواهد بود. همچنین در ظرفیت حمل و نقل خودرویی تهران نیز با توجه به عرض کم ترامواها و افزایش پهنای خیابان برای عبور و مرور در خیابان آزادی، انقلاب و دماوند سهل‌تر خواهد شد.

رستگاری با اشاره به ویژگی‌های تراموا گفت: عمر قطارهای تراموا حدود 30 سال است در حالی که عمر اتوبوس‌های بی آر تی حدود 10 سال است از این لحاظ نیز راندمان افزایش یافته و این پروژه ظرف مدت دو سال با سرمایه‌ای حدود 20 میلیون یورو انجام خواهد شد و کار عملیاتی و اجرایی آن از امروز آغاز می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار