زاکانی در جمع خبرنگاران:

یکی از الگوهای توسعه حمل و نقل در کشور‌های بزرگ تراموا است

مطالعه‌های انجام شده در این حوزه از ابتدای دهه ۹۰ بوده است / تراموا به‌زودی به تصویب شورا خواهد رسید

تهران (پانا) - شهردار تهران تراموا را یک الگوی حمل‌و‌نقل پاک در دنیا دانست و گفت برآورد شده برای احداث ۱۸کیلومتر از این طرح، ۲۰۰میلیون دلار هزینه نیاز است.

کد مطلب: ۱۴۰۷۷۴۵
لینک کوتاه کپی شد
یکی از الگوهای توسعه حمل و نقل در کشور‌های بزرگ تراموا است

علیرضا زاکانی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در خصوص طرح احداث تراموا گفت: امروزه تمام دنیا کشورهای بزرگ دارند به سمت بهره‌مندی از چنین الگوی حمل‌و‌نقلی قدم بر‌می‌دارند و اینگونه صحبت‌های بی‌مبنا ارزش پاسخ ‌دادن نداشته و نخواهد داشت و ماهم علاقه‌ای به پاسخگویی نداریم، چرا که مردم از اینگونه صحبت‌ها بسیار شنیدند.

وی افزود: کشور‌های بزرگ یکی از الگوهای توسعه حمل‌و‌نقلی خود را تراموا انتخاب می‌کنند که هم یک‌ الگوی حمل‌و‌نقلی پاک است و هم یک‌دوره زمانی با خدمات بالا را به خود اختصاص می‌دهد.

زاکانی در رابطه با تاریخچه این طرح گفت: مطالعه‌های انجام شده در این حوزه از ابتدای دهه ۹۰ بوده است و امروز مجموعه‌ها کاملا علت‌های منطقی که مبتنی بر صرفه و صلاح شهر خواهد بود را ارائه می‌کنند و به زودی به تصویب شورا خواهد رسید.

شهردار تهران ادامه داد: هزینه این طرح متفاوت است و مبتنی بر الگویی خواهد بود که بر اساس آن ارائه خدمت خواهد داشت؛ اما برآورد شده که برای ۱۸کیلومتر خط ۲۰۰میلیون دلار هزینه موردنیاز خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار