مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی در جمع نمایندگان شوراهای اسلامی شهرستان‌ها:

مسایل تربیتی مبتنی بر یافته‌های علمی مدیریت شوند

تبریز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی، مدیریت مسایل تربیتی با زیربنای قوی مبتنی بر یافته‌های علمی را خواستار شد.

کد مطلب: ۱۴۰۲۹۱۰
لینک کوتاه کپی شد
مسایل تربیتی مبتنی بر یافته‌های علمی مدیریت شوند

مسعود سعادتی در جمع نمایندگان شوراهای اسلامی با قدردانی از نگاه ویژه اعضای شورای اسلامی استان به موضوعات اجتماعی گفت: بسیاری از مسائل و چالش های موجود از طریق اقدامات فرهنگی قابل مدیریت است.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه تعداد زیادی از اعضای شوراهای اسلامی شهرستان ها از جمع فرهنگیان هستند، شناخت خوبی نسبت به آموزش و پرورش در بستر شورا وجود دارد و این برای دستگاه تعلیم و تربیت فرصت خوبی است تا با مشارکت مطلوب بسیاری از چالش ها حل شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: رشد همه جانبه جوامع زمانی محقق خواهد شد که آموزش و پرورش بعنوان یک دغدغه عمومی لحاظ شود.

سعادتی ادامه داد: آموزش و پرورش تنها دستگاهی است که با ۸۵ میلیون ایرانی و آینده آنها مواجه است و در دوسال دوره کرونا متاسفانه حوزه تربیتی به نوعی متوقف شد و این آسیب جدی را به جامعه وارد کرد که نشان داد آموزش و پرورش در موضوع تربیت وظیفه خطیری بر عهده دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: سیاست دستگاه تعلیم و تربیت به سمت اصلاح دغدغه ها است و سخنان رئیس جمهور و وزیر در خصوص تقویت مدارس دولتی و افزایش امکانات و تجهیزات این مدارس، محور عمل است.

سعادتی با بیان اینکه حضور و مشارکت دانش آموزان در فعالیت های اجتماعی و تشکیلاتی جزو برنامه های محوری آموزش و پرورش استان است، افزود: لازم است فعالیت های اردویی به صورت جدی پیگیری شود.

در پایان این جلسه تفاهم نامه همکاری اداره کل آموزش و پرورش و شوراهای اسلامی استان آذربایجان شرقی امضا شد. این تفاهم نامه در راستای تعامل و همکاری دو نهاد برای ایجاد فصل جدید فرهنگی با توجه به حضور چشمگیر فرهنگیان در شوراهای اسلامی شهر و روستا منعقد شد.

استفاده حداکثری از ظرفیت شوراهای اسلامی و شورای آموزش و پرورش به منظور کمک و حمایت در حل مسائل آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و مدیریت شهری، تقویت مشارکت بین مدیران استان ها، شهرستان ها و مناطق و نواحی آموزشی استان با شوراهای اسلامی شهر و روستا برای برنامه ریزی متناسب با شرایط هر حوزه و ایجاد بستر مناسب جهت ارتقای سطح آموزشی،تربیتی، فرهنگی، هنری، آموزشی از اهداف این تفاهم‌نامه است.

این تفاهم نامه در ۶ماده تنظیم و توسط مسعود سعادتی مدیرکل آموزش و پرورش استان و شهرام دبیری رئیس شورای اسلامی استان امضا شد.

دانش آموز خبرنگار: مبین محمد پور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار