امام جمعه شهرستان فیروزکوه:

سکوت رسانه‌های غربی در مقابل عظمت اربعین، به دلیل ترس آنها از آگاهی مردم دنیا بود

فیروزکوه ( پانا) - امام جمعه شهرستان فیروزکوه در خطبه‌های نمازجمعه این هفته ضمن اشاره به حضور پرشور و چشمگیر دلدادگان ‌در پیاده‌روی اربعین‌حسینی، سکوت رسانه‌های غربی در مقابل عظمت این رویداد را به دلیل ترس مردم دنیا از آگاهی عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۴۰۲۳۳۰
لینک کوتاه کپی شد
سکوت رسانه‌های غربی در مقابل عظمت اربعین، به دلیل ترس آنها از آگاهی مردم دنیا بود

حسن حیدری، امام جمعه شهرستان فیروزکوه در خطبه‌های عبادی_سیاسی نمازجمعه امروز گفت: رمز زندگی الهی و عاقبت‌بخیری، پیروی از سیره و سبک زندگی رسول خدا است، پیامبر اکرم با مردم مهربان و گشاده‌رو بود و در مسائل شخصی اهل گذشت و ایثار، ولی در مسائل عمومی و رعایت قانون الهی، سختگیر و بدون تبعیض رفتار می‌کرد، پیامبر اسلام، اهل کار و تلاش بود و مسلمانان را به کارکردن تشویق می‌کرد و از بیکاری و بطالت تنفر داشت.

وی در ادامه در خطبه دوم، اظهار داشت: در سالروز یوم‌الله ۱۷ شهریور، یاد شهدای گرانقدر را گرامی می‌داریم که مظلومانه توسط دژخیمان پهلوی به خاک و خون کشیده شدند؛ خون مطهر شهید اثر دارد و در کمتر از شش ماه، حکومت پهلوی را سرنگون کرد، با تظاهرات مسالمت‌آمیز مردم و تقدیم گل به ارتش در میدان ژاله‌، وحشیانه برخورد شد؛ این اقدام را مقایسه کنید با عفو کریمانه رهبری.

حیدری افزود: در اغتشاشات سال گذشته، علیرغم خشونت و آسیب به بیت‌المال و اهانت به رهبری، تعداد زیادی مشمول عفو رهبری شدند؛ این است فرق حکومت ظالم شاهنشاهی و حکومت رؤوف ولایت فقیه، تجلیل و تمجید رهبری از دولت سیزدهم، مایه اطمینان و دلگرمی مؤمنان بود.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه تصریح کرد: اقدامات ارزشمند دولت باید هنرمندانه و با خلاقیت و ابتکار رسانه‌ای به مردم گفته‌شود و صرف اطلاع‌رسانی ساده کافی نیست؛ وقتی تعداد زیادی شبکه ماهواره‌ای با انواع شگردها و زبان هنر، تلاش می‌کنند دولت را ناکارآمد و مردم را ناامید کنند، دولت باید نسبت به تقویت رسانه خود اهتمام ویژه داشته‌باشد.

حیدری بیان کرد: در کنار اقدامات اساسی و بلند مدت، دولت باید برای بهبود معیشت و سفره مردم برنامه‌ریزی ویژه داشته‌باشد، راه بهبود معیشت، حمایت از تولید است؛ دولت باید از تولیدکنندگان حمایت کند تا تولید آسان و به صرفه شود؛ تولیدکنندگان هم باید کالا را با بهترین کیفیت و ارزان‌ترین قیمت به مردم برسانند؛ حمایت مردم از تولید، یعنی خرید کالای ایرانی؛ مردم با تعصب و افتخار از کالای ایرانی استفاده کنند.

وی خاطر نشان کرد: بسیاری از کالاهای ایرانی امروز کیفیت خوبی دارند و با حمایت مردم بهتر خواهندشد؛ بی‌کیفیتی برخی کالاها مثل خودرو بهانه برای عدم استفاده از کالاهای دیگر ایرانی نشود.

حیدری اظهار داشت: سکوت رسانه‌های غربی در مقابل عظمت اربعین، به علت ترس آنها از آگاهی مردم دنیا است، غربی‌ها بدانند نور حسینی خاموش‌شدنی نیست و مکتب عاشورای حسینی به زودی جهانی خواهدشد و نظام لیبرال غرب را ویران خواهدکرد.

امام جمعه فیروزکوه اذعان داشت: از همه کسانی که در برگزاری مراسم اربعین و خدمت به زوار حسینی تلاش کردند، همچنین نیروهای نظامی و انتظامی و بسیج و سپاه تشکر می‌کنیم، از مردم عزیز عراق که در خدمت به زوار حسینی همه زندگی خود را آوردند، به‌طور ویژه تشکر می‌کنیم، امسال با برنامه‌ریزی دولت محترم بسیاری از مشکلات قبلی در جهت تسهیل زیارت، مرتفع شده‌بود که از دولتمردان تشکر می‌کنیم.

امام جمعه فیروزکوه افزود: یکی از ویژگی‌های دولت سیزدهم، حضور صمیمانه بین مردم در سفرهای استانی و شهرستانی است، شهرستان فیروزکوه با تقدیم حدود ۴۸۰ شهید و ده‌ها جانباز و آزاده و ایثارگر، شایسته توجه بیشتر مسئولان به این شهرستان محروم است.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه خاطر نشان کرد: برخی گره‌های شهرستانی فقط با حضور ریاست محترم جمهور مرتفع می‌شود؛ از طرف خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان از ریاست محترم جمهور برای حضور در فیروزکوه دعوت می‌کنیم تا مردم شاهد قدوم پر خیر و برکت ایشان باشند.

دانش‌‌آموز خبرنگار: محدثه شجاع

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار