اداره‌کل مدیریت بحران استان کرمان، هشدار سطح زرد هواشناسی صادر کرد

کرمان (پانا) - اداره‌کل مدیریت بحران استان کرمان، هشدار سطح زرد هواشناسی صادر کرده و اعلام کرد بارندگی و رگبار در جنوب و جنوب غرب کرمان تا یکشنبه ادامه دارد.

کد مطلب: ۱۴۰۲۰۸۲
لینک کوتاه کپی شد
اداره‌کل مدیریت بحران استان کرمان، هشدار سطح زرد هواشناسی صادر کرد

به گزارش روابط عمومی اداره کل مدیریت بحران استان کرمان، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن سیل وجود دارد.

در این اطلاعیه آمده است: فعالیت سامانه بارشی در جنوب و جنوب غرب کرمان تا روز یکشنبه ادامه دارد و با رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، خیزش گرد و خاک و احتمال تگرگ همراه است.

احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان آب، طغیان رودخانه‌های فصلی، وزش باد در نواحی مستعد خیزش گرد و خاک، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی، احتمال شکستن درختان کهن‌سال و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی وجود دارد.

توصیه می‌شود اجتناب از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیلها، اجتناب از هرگونه تردد، توقف و برپایی چادرهای مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در سفرهای بین‌شهری، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و اتخاذ تمهیدات لازم در کشاورزی، اجتناب از رفت و آمدهای غیر ضروری برای افراد سالمند و بیمارهای تنفسی و قلبی، پرهیز از فعالیت کوه‌نوردی، احتیاط در تردد جاده‌ای، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، اجتناب در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهن‌سال و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی را جدی بگیرید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار