هشدار نارنجی هواشناسی برای نوار شمالی کشور

تهران (پانا)- سازمان هواشناسی با صدور هشدار از تشدید فعالیت سامانه بارشی در ۶ استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۰۲۲۴۷
لینک کوتاه کپی شد
هشدار نارنجی هواشناسی برای نوار شمالی کشور

پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز در مناطقی از اردبیل، گیلان، مازندران، ارتفاعات گلستان و شمال آذربایجان شرقی رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید روی می‌دهد.

شنبه در گیلان، مازندران و شمال اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی بارش‌های پراکنده پیش‌بینی شده است. یکشنبه آینده بارش‌ در استان‌های ساحلی دریای خزر تشدید شده و در سایر مناطق به‌صورت پراکنده ادامه دارد.

روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته آینده بارش‌ها در غرب مازندران، گیلان، اردبیل و شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی ادامه خواهد داشت. طی 5 روز آینده در برخی مناطق هرمزگان، جنوب کرمان، جنوب و غرب فارس در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رشد ابرهای همرفتی و رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی روی می‌دهد. طی روزهای یکشنبه و دوشنبه دمای هوا در سواحل شمالی 3 تا 6 درجه کاهش خواهد یافت.

طی پنج روز آینده در برخی مناطق هرمزگان به ویژه ارتفاعات، جنوب کرمان و جنوب و غرب فارس در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رشد ابرهای همرفتی و رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود.

طی روزهای یکشنبه و دوشنبه ۱۹ و ۲۰ شهریور دمای هوا در سواحل شمالی کشور سه تا شش درجه و در شمال شرق پنج درجه کاهش محسوس خواهد داشت، یکشنبه ۱۹ شهریور شمال خلیج فارس و از بعدازظهر شنبه تا دوشنبه ۱۸ تا ۲۰ شهریور ماه دریای خزر مواج است.

شنبه ۱۸ شهریور در بخش‌هایی از نوار غربی کشور، مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز و روزهای یکشنبه و دوشنبه ۱۹ و ۲۰ شهریور ماه در بخش‌هایی از مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق و شرق کشور وزش باد شدید رخ می‌دهد.

آسمان تهران برای امروز ۱۷ شهریورماه صاف گاهی وزش باد پیش بینی می‌شود که کمینه ۲۵ و بیشینه ۳۶ درجه سانتی گراد است . بررسی‌ها نشان داده است که اهواز با ۴۶ درجه سانتی گراد گرمترین مرکز استان و ارومیه، سنندج و شهرکرد با کمینه ۱۱ درجه سانتی گراد خنک ترین مرکز استان ثبت شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار