با حضور رئیس‌جمهوری رقم خورد:

آغاز عملیات اجرایی راه‌آهن خراسان جنوبی

بیرجند (پانا)- در سفر یکروزه رئیس‌جمهوری و همزمان با اربعین حسینی عملیات زیرسازی ابرپروژه راه‌آهن زاهدان زابل بیرجند مشهد (نهبندان، بیرجند، قاین، یونسی) آغاز بکار برد.

کد مطلب: ۱۴۰۱۸۶۰
لینک کوتاه کپی شد
آغاز عملیات اجرایی راه‌آهن خراسان جنوبی

رئیس جمهور در این مراسم با بیان اینکه عملیات زیرسازی ابر پروژه راه آهن زاهدان زابل بیرجند مشهد (نهبندان_ بیرجند_ قاین_ یونسی) را با یاد و نام امام حسین(ع) آغاز می کنیم، گفت: انشالله با عنایت ابا عبدالله الحسین و دست توانمند مهندسین، مشاورین، وزارت خانه ها و دستگاه های اجرایی مسئول این کار مهم رقم بخورد.

آیت الله رئیسی اظهار امیدواری کرد این ایر پروژه راه آهن از زمان پیش بینی شده زودتر به مرحله بهره برداری برسد تا برکات آن به مردم این منطقه از کشورمان برسد.

رئیس جمهور به مردم خراسان جنوبی اطمینان داد که مقدمات پروژه راه آهن خراسان جنوبی بطور کامل فراهم شده، پیمانکاران مشخص شده اند، بودجه و اعتبارات تامین شده و کار و با سرعت خوبی در حال انجام است و زودتر از موعد مقرر افتتاح خواهد شد.

آیت الله رئیسی با قدردانی از همکارانش در دولت و مجلس برای فراهم کردن شرایط اجرایی پروژه راه آهن در شرق کشور گفت: طرح ریلی شرق کشور بسیار گره گشا خواهد بود هم برای حمل و نقل مسافر، هم بار و هم برقراری ارتباط شمال و جنوب کشور.

لازم به ذکر است مجموع طول راه‌ آهن زاهدان - بیرجند - یونسی - مشهد ۹۱۰ کیلومتر در قالب 23 قطعه است که ۴۳۲ کیلومتر آن معادل حدود ۵۰ درصد آن در قالب ۱۳ قطعه در استان خراسان جنوبی قرار دارد و با موافقت رهبر معظم انقلاب ۱۸۰ هزار میلیارد ریال از محل تهاتر نفت برای کل مسیر ریلی نهبندان - بیرجند - قاین - یونسی تامین اعتبار شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار