مدیرکل دفتر متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش:

هدف اندیشکده‌‎ها ایده‌پردازی موفق دانش‌آموزان است

مشهد (پانا) - مدیرکل دفتر متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد اگر دانش‌آموز بتواند تامل کند و ایده دهد، اندیشکده کار خویش را به خوبی انجام داده است.

کد مطلب: ۱۴۰۰۵۷۳
لینک کوتاه کپی شد
هدف  اندیشکده‌‎ها ایده‌پردازی موفق دانش‌آموزان است

حمید یزدانی، مدیرکل دفتر متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: اولین استانی که ایده اندیشکده را مطرح کرد استان خراسان رضوی بود. ما اندیشکده های دیگر هم داشتیم که به نوعی و به شکل های مختلف در سایر استان ها فعالیت داشتند، اما مهم این است که این اندیشکده ها بتوانند نقش محوریت خویش را حفظ کنند و برای حفظ انسجام بخشی به نظام تعلیم و تربیت اول تجمیع و بعد بتوانند در دروس جاری سازی کنند.

وی ادامه داد: اگر دانش آموز بتواند طعم تامل کردن، فکر کردن و درک کردن را بچشد و بتواند به یک نتیجه عالی برسد اندیشکده کار خویش را به خوبی انجام داده و اما اگر دانش آموز بعد از دریافت مباحث علمی نتواند ایده دهد این اندیشکده کار خود را به خوبی انجام نداده است.

یزدانی عنوان کرد: اگر بخواهیم این اندیشکده ها را ارزیابی کنیم باید ببینیم که دانش آموزان ما چقدر می توانند در بحث ایده پردازی موفق باشند.

وی اظهار کرد: ما باید دانش آموزی را در این جلسات شرکت دهیم که به اقتضای سنش دانش آموزان همسال خویش را خوب درک کند و در یک سطح بالاتری نسبت به بقیه دانش آموزان قرار دارد که بتواند اندیشه کند و ایده بدهد، اگر اینگونه دانش آموزان را انتخاب کنیم حتما اتفاق خاص و خوبی در مدارس خواهد افتاد و یک قدم به جلو خواهیم رفت که باعث پیشرفت دانش آموزان در عرصه های متفاوت علمی و پژوهشی خواهد شد.

دانش آموز خبرنگار: غزل یزدانخواه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار