مشاور وزیر آموزش و پرورش: تحول در مدارس و مراکز غیردولتی کاملا مشهود است

تهران‌(پانا) - مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش گفت تحول در مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی مشهود است.

کد مطلب: ۱۴۰۰۲۳۶
لینک کوتاه کپی شد
مشاور وزیر آموزش و پرورش: تحول در مدارس و مراکز غیردولتی کاملا مشهود است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش ،حجت الاسلام والمسلمین حمید نیکزاد مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تحول صورت گرفته در مدارس و مراکز غیردولتی کشور گفت: قطعاً تحول با سختی‌ها و دشواری‌های زیادی روبروست، ولی نباید مشکلات کار بزرگی را که در این حوزه صورت گرفته است، را تحت الشعاع قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه این رویداد بزرگ برای اولین بار در کشور صورت می‌پذیرد تاکید کرد :مدارس و مراکز غیردولتی از ظرفیت بسیار بالایی برخوردارند که متاسفانه در گذشته کمتر به آن توجه گردیده است اما با تلاش‌های صورت گرفته نتایج ارزشمند آن در آینده به خوبی قابل مشاهده خواهد بود.

نیکزاد تلاش سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی را در جهت پرداختن به ساحت‌های شش گانه تعلیم و تربیت در مدارس و مراکز غیرولتی و توجه به مسائل فرهنگی برای دانش آموزان را قابل تقدیر دانست و افزود : طی تحقیقات به عمل آمده توسط محققین ایمان و توحید که از اصول اصلی اعتقادی است باید به خوبی برای دانش آموزان تبیین و به مسائل آنان در این حوزه پاسخ داده شود.

وی در ادامه همکاری دانشگاه فرهنگیان و پیوند آن با مراکز را قابل اهمیت خواند و افزود : باید در بالا بردن کیفیت محتواهای ارائه شده تلاش کنیم و در این زمینه استفاده از اساتید متخصص بسیار ضروری است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود پاسخگویی به شبهات را کاری بسیار تخصصی و حساس خواند و اظهار داشت: با هماهنگی‌های به عمل آمده با بزرگ‌ترین مرکز پاسخگویی به سوالات دینی درصدد هستیم تا شبهات و سوال‌های دانش آموزان را از طریق تکنولوژی هوش مصنوعی پاسخ دهیم که با آماده سازی زیرساخت‌های لازم این تلاش به ثمر خواهد رسید.

وی در پایان با اشاره به برگزاری دوره‌های ضمن خدمت و توانمند سازی معلمان مدارس غیر دولتی در این راستا تصریح کرد : دوره‌های آموزشی ارتباط با کودکان و نوجوانان برای مشمولین این طرح ضروریست که برنامه‌ریزی لازم در این زمینه صورت گرفته است‌.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار