معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

شرکت ۴ میلیون نفررشته در جشنواره فرهنگی هنری امید فردا

اختتامیه باشکوهی برگزار خواهد شد و بیش از هزار نفر از برترین‌های فرهنگی و هنری کشور دور هم جمع می‌شوند/ منتخبان فرهنگی و هنری این جشنواره رها نخواهند شد/ ۳ هزار اثر در حال داوری نهایی است/ استقبال بی‌نظیر دختران از جشنواره امید فردا

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از شرکت انبوه دانش‌آموزان در چهل و یکمین جشنواره فرهنگی هنری امید فردا خبر داد و گفت بیش از ۴ میلیون نفررشته در ۸ سرفصل و ۸۰ رشته جزیی در این جشنواره شرکت کردند.

کد مطلب: ۱۴۰۰۱۶۹
لینک کوتاه کپی شد
شرکت ۴ میلیون نفررشته در جشنواره فرهنگی هنری امید فردا

نشست خبری اختتامیه چهل و یکمین جشنواره فرهنگی هنری امید فردا، بعد ازظهر امروز، ۸ شهریور ۱۴۰۲ در محل اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد.

اصغر باقرزاده ضمن تسلیت به مناسب فرارسیدن ایام اربعین حسینی(ع) و گرامی‌داشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: سال‌ها است که جشنواره‌ای به‌عنوان جشنواره فعالیت‌های فرهنگی و هنری امید فردا در آموزش و پرورش در حال برگزاری است. اصلی‌ترین هدف این جشنواره کشف و پرورش استعدادهای هر یک از دانش‌آموزان کودک و نوجوانان است اما اهدافی دیگر نیز وجود دارد. برای مثال پس از کرونا و بازگشایی مدارس، امسال به دنبال این موضوع هستیم که تنوع موقعیت‌های یادگیری صورت پذیرد؛ تکلیف قانونی در سند تحول بنیادین به آموزش و پرورش مکلف شده است و باید ۲۰ درصد از آموزش‌ها در خارج از کلاس درس انجام شود. خارج از کلاس درس یعنی همین ایجاد موقعیت متنوع یادگیری.

وی هدف بعدی این جشنواره را ایجاد نشاط، امید و خودباوری دانست و گفت: تمام این اهداف یک هدف اصلی را دنبال می‌کند و آن تقویت هویت ملی، اجتماعی، اسلامی و ایرانی است که در محورهای جشنواره قرار گرفته است.

باقرزاده افزود: تقویت مشارکت، کار گروهی و وحدت در رسیدن به یک هدف نیز از دیگر اهداف این جشنواره است. جشنواره امسال تفاوت‌هایی با سال گذشته دارد، برای مثال با شرکت انبوه دانش‌آموزان روبه‌رو هستیم به نحوی که بیش از ۴ میلیون نفررشته در ۸ سرفصل و ۸۰ رشته جزیی در این جشنواره شرکت کردند. شرکت دانش‌آموزان بسیار اتفاق خوبی بود و نشان داد پس از دوران کرونا دانش‌آموزان بسیار به حضور در چنین برنامه‌هایی علاقه دارند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و آموزش درخصوص این دوره از جشنواره فرهنگی هنری امید فردا تصریح کرد: داوری‌های با دقت و با حضور داوران خبره در چند مرحله مدرسه‌ای، استانی و کشوری انجام شد. ان‌شالله اختتامیه باشکوهی برگزار خواهد شد و بیش از هزار نفر از برترین‌های فرهنگی و هنری کشور دور هم جمع می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه منتخبان فرهنگی و هنری این جشنواره رها نخواهند شد، عنوان کرد: این افراد را قطعا به مجموعه‌های فرهنگی و هنری معرفی می‌کنیم، به آثار آن‌ها ضریب خواهیم داد، از آن‌ها می‌خواهیم در برنامه‌ بعدی، خلق اثر کنند.

باقرزاده با اشاره به اینکه تلاش شد در این دوره از جشنواره امید فردا ارتباط ویژه‌ای بین درس و آثار دانش‌آموزان وجود داشته باشد، گفت: نمودهای این موضوع تئاتر‌های درسی و سرودها است. همچنین این جشنواره تجمیع تمامی برنامه‌های فرهنگی و هنری آموزش و پرورش است که از موازی‌کاری‌ها جلوگیری می‌کند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: در مرحله کشوری ۹۳۲۱ اثر پذیرفته شد که در غربالگری داوری کشوری قرار گرفت و نزدیک به ۳هزار اثر در حال داوری نهایی است. نکته جالب توجه این است که در هر رشته تعداد دانش‌آموزان شرکت کننده دختر حدود ۲۰ درصد بیشتر از پسران است.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه رسانه و فضای مجازی که در این جشنواره برگزار شد، آموزش و پرورش به دنبال کنشگری مثبت دانش‌آموزان است، گفت: دانش‌آموز نباید مصرف‌کننده بی‌توجه و بی‌تعلق باشد. الحمدلله شاهد استقبال خوب دانش‌آموزان بودیم و در بخش‌های بازی رایانه‌ای، پادکست، نرم‌افزار موبایل، وب سایت و‌‌... حضور چشمگیر داشتند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش درخصوص بخش مشارکت‌ها نیز یادآور شد: سرود همگانی در دو بخش تلفیقی و محلی و نقاشی همگانی در این بخش برای دانش‌‌آموزان وجود داشت.

وی خاطرنشان کرد: سعی ما این است که این جشنواره تبدیل به مسابقه نشود و صرفا شرکت مفید و مثبت دانش‌آموز مهم است. ارزش‌گذاری و رتبه‌بندی نباید خیلی پررنگ شود، هرچند مهم است اما فعالیت فرهنگی و هنری هدف است و باید به سمتی برویم که هر دانش‌آموز حداقل در یک فعالیت فرهنگی و هنری شرکت کند.

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی با بیان اینکه تمامی آثار در فضای مجازی اکران می‌شود، بیان کرد: اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی دبیرخانه کشوری این جشنواره را برعهده داشت و دبیرخانه جمع‌آوری آثار نیز در اداره‌کل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران مستقر بود.

وی افزود: براساس آثار ثبت شده در سامانه نورینو، استان‌های خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و لرستان بیشترین آثار را ارسال کرده‌اند. همچنین در مرحله نهایی ۱۶۰۰ نفر در بخش دختران و پسران حضور خواهند داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار