دانشآموزان شرکت کننده در طرح نشست کتابخوانی تابستانه مدرسه شایستگان ملارد:
طرح نشست کتابخوان، گامی بزرگ در جهت تقویت روابط عمومی و همکاری دانشآموزان است
ملارد (پانا) - دانشآموزان شرکت کننده در طرح نشست کتاب خوان تابستانه مدرسه شایستگان ملارد، اجرای این طرح را در مدرسه خود گامی بزرگ در جهت تقویت روابط عمومی و همکاری دانشآموزان دانستند.
فعالیت تربیتی و پرورشی بهصورت نشست کتابخوانی با هدف ترویج فرهنگ و عادت مثبت مطالعه در دبیرستان شایستگان و در تابستان ۱۴۰۲ با تصمیم شورای تربیتی مدرسه اجرا شد.
سارینا شرفی، دانشآموز پایه هشتم مدرسه شایستگان، در رابطه با فواید برگزاری طرح نشست کتابخوان تابستانه گفت: «نشست کتابخوانی مدرسه شایستگان در چند جلسه طی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ و در تابستان ۱۴۰۲ برگزار شد، که با حضور پرشور دانشآموزان همراه بود. نشست کتابخوانی مدرسه شایستگان تاثیر مثبتی بر روابط و همکاری ما دانشآموزان در کتابخانه داشت زیرا ما علاوه بر کتابخوانی به مسائل پرورشی و فرهنگی مدرسه در این نشست میپرداختیم و این باعث شد تا برنامههای خوبی برای مسائل پرورشی مدرسه با نظارت معاون پرورشی داشته باشیم.»
وی افزود: «ما در نشست کتابخوانی، کتابهای مختلفی را با موضوع های جذاب و جالب ویژه نوجوانان میخوانیم و بعد از خواندن کتاب هر دانشآموزی موظف است که آنچه را خوانده برای دوستان و دانشآموزان دیگر شرح دهد و همین موضوع در نشست کتاب خوانی باعث شد تا ما از نظرات و تجربیات یکدیگر استفاده کنیم.»
شرفی ادامه داد: «نشست کتابخوانی برای دانشآموزان این فرصت را آماده کرد تا دانشآموزانی که به کتابخوانی علاقه دارند اما شرایط کتاب خواندن برای آنها مهیا نیست به راحتی بتوانند در این نشست حضور پیدا کنند و انواع کتابها با موضوعات مختلف را تحلیل و بررسی کنند و بعد از مطالعه آن را برای دوستان و دانشآموزان دیگر بازنشر دهند.»
فاطمه باقری، دانشآموز دیگر مدرسه شایستگان در رابطه با حضور و علاقه خود در این طرح بیان کرد: «به کتاب خواندن علاقه بسیاری داشتم؛ اما شرایط کتاب خواندن برای من مهیا نبود و همیشه علاقهمند بودم که مکانی برای کتاب خواندن باشد و من بتوانم با دوستان و دانشآموزان دیگر در آن مکان به کتاب خواندن سرگرم شویم تا اینکه طرح نشست کتابخوانی مدرسه شایستگان در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ ایجاد شد و حتی این طرح در تابستان هم برای ما یک سرگرمی بزرگ بود و دانشآموزان زیادی توانستند از این طرح استفاده کنند.»
وی خطاب به سایر دانشآموزان گفت: «کتاب خواندن باعث میشود که قدرت تخیل دانشآموزان تقویت شود و دانشآموزان با بررسی کتابهای تاریخی از تجربیات انسان های گذشته درس بگیرند و بتوانند در زمان حال موفقیت های زیادی را کسب کنند، همچنین کتاب خواندن باعث میشود تا نوجوانان و جوانان مهارتهای زیادی از جمله مهارت نه گفتن را آموزش ببینند و بر احساسات و هیجانات دوره نوجوانی خود غلبه کنند.»
آیلار رجبی نی در رابطه با تاثیر این طرح در رابط همکاری و صمیمانه دانشآموزان تصریح کرد: «کتاب خواندن در نشست کتابخوانی مدرسه شایستگان و همچنین در تمام کتابخانهها و مراکز فرهنگی باعث میشود تا نوجوانان و جوانان علاوه بر کتاب خواندن روابط عمومی خود را تقویت کنند و همچنین بتوانند با همکاری یکدیگر گامی بزرگ در جهت فرهنگ کتابخوانی در جامعه بردارند.»
وی ادامه داد: «مهمترین تاثیر کتاب خواندن بر روی دانشآموزان، تقویت و بهبود روابط دانشآموزان با والدین است، در صورتی که کتابها بر اساس علاقهمندی دانشآموزان انتخاب شوند، به تدریج باعث ایجاد یک رفتار عادی برای آنان میشود همچنین یکی دیگر از فواید مهم کتاب خواندن برای دانشآموزان، تقویت اعتماد به نفس و عزت نفس آنها است زیرا میتوانند با بررسی موضوعات کتابهای مختلف روابط عمومی خود را تقویت کنند.»
در ادامه ویدیویی از اجرای این طرح ارائه میشود.
دانشآموز خبرنگار: فاطمه نعمتی
ارسال دیدگاه