در گفتوگو با پانا مطرح شد:
فعالیت 70 هنرستان فنیوحرفهای نمونه دولتی در کشور
سرانه قابل توجهی به هنرستانهای فنی و کاردانش با رویکرد مدارس عادی دولتی پرداخت شد/ ۳۸۰۰ هنرآموز به مجموعه نیروی انسانی هنرستانها اضافه شدند
تهران (پانا) - معاون اداره کل دفتر آموزشهای فنیوحرفهای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش از فعالیت 70 هنرستان فنیوحرفهای نمونه دولتی در سطح کشور خبر داد که حدود 10 هزار هنرجو در آنها تحصیل میکنند.
محسن بهرامی در گفتوگو با پانا با اشاره به رویکرد مهارتآموزی به دانشآموزان گفت: «۷۰ هنرستان فنیوحرفهای نمونه دولتی در سطح کشور وجود دارد که حدود ۱۰ هزار هنرجو در این هنرستانها تحصیل میکنند.»
وی افزود: «ورود علاقهمندان به هنرستانهای فنیوحرفهای نمونه دولتی از طریق برگزاری آزمون بوده و دانشآموزان متقاضی طبق آییننامه آزمون ورودی باید امتیاز لازم برای ورود به هنرستانهای فنیوحرفهای نمونه دولتی را کسب کنند.»
معاون اداره کل دفتر آموزشهای فنیوحرفهای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش در خصوص تقویت هنرستانهای فنیوحرفهای و کاردانش برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ گفت: «سال تحصیلی پیش رو برای هنرستانها با رویکرد متفاوتی آغاز خواهد شد و شاید برای اولین بار سرانه هنرستانی با یک مبلغ قابل توجهی به حساب برخی هنرستانهای پُرجمعیت با رویکرد مدارس عادی دولتی واریز شده که با تلاش مجموعه همکاران بخشهای مختلف وزارتخانه بهویژه معاونت آموزش متوسطه و حوزه پشتیبانی این اتفاق افتاده است.
وی اظهار کرد: «از طرفی آزمون استخدام دبیر و هنرآموز در مردادماه برگزار شد که همکاران جدید با رویکرد تحولی گزینش شده و به مجموعه هنرستانهای فنیوحرفهای و کاردانش اضافه خواهند شد.»
بهرامی تصریح کرد: «قطعا طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب، اسناد بالادستی و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، ایدهآلترین مسیر برای جذب نیرو در آموزش و پرورش از مسیر دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی است و باید از این طریق برای حل مشکلات نیروی انسانی، برنامهریزی کنیم اما بهطور موقت برای اینکه کمبود نیروی انسانی را تا حدی مرتفع کنیم بر اساس مجوزهای صادره از مراجع مربوطه بیش از ۳۸۰۰ هنرآموز خانم و آقا با پراکندگی رشتهها و استانها و مناطق مختلف از طریق آزمون مذکور جذب و به مجموعه نیروی انسانی افزوده خواهند شد.»
معاون اداره کل دفتر آموزشهای فنیوحرفهای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بحثهای مختلف دیگری در حوزه برنامه درسی، فضا و تجهیزات برای تقویت هنرستانها داریم، گفت: «سعی خواهیم کرد که یک سال تحصیلی باانگیزه، شاداب و باکیفیتی را در هنرستانها آغاز کنیم که منجر به مهارتآموزی و وضعیت مطلوب مد نظر برای دانشآموزان، اولیا و ارکان مدرسه شود.»
ارسال دیدگاه