10 هزار کلاس درس در مهر امسال افتتاح می‌شود

تهران (پانا) - ‌سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ‌حدود ۲۰۰۰ پروژه در قالب ۱۰ هزار کلاس درس را برای استفاده در مهر پیش رو، آماده کرده است.

کد مطلب: ۱۳۹۹۷۸۵
لینک کوتاه کپی شد
10 هزار کلاس درس در مهر امسال افتتاح می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ‌سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور؛ حمیدرضا خان‌محمدی همزمان با هفته دولت در مراسم افتتاحیه مدرسه 15 کلاسه حضرت خدیجه(س) منطقه پردیسان قم از جهش قابل توجه در حوزه مدرسه‌سازی خبر داد.

وی ضمن تبریک هفته دولت و یاد دولتمردان جهادی و انقلابی شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: این هم‌افزایی‌ها در مسیر افتتاح پروژه‌های جدید آموزشی، نشان از عزم خدمتگزاران مردم و دانش‌آموزان عزیز برای تحقق آینده روشن و نویدبخش ایران قوی است.

خان‌محمدی با تصریح بر اینکه تمدن حقیقی در مدارس و فضاهای آموزشی به‌ویژه مدارس دخترانه شکل می‌گیرد، خاطرنشان کرد: محور تربیت در خانواده‌ها، مادران و بانوان هستند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور همچنین با تقدیر از زحمات همکاران خود در نوسازی مدارس قم و خیرین پرتلاش این استان ادامه داد: اگر می‌خواهیم در آینده مشکلاتی مانند آسیب‌های اجتماعی، مسکن و انرژی نداشته باشیم باید به نقش مهم مدارس و فضاهای آموزشی در جلوگیری از ظهور و بروز این مشکلات توجه کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه توسعه مدارس روزآمد با همه امکانات و همچنین امکان دسترسی‌های محلی این مدارس در دستور کار نوسازی مدارس کشور است، گفت: خوشبختانه در دولت مردمی سیزدهم، شاهد رشد ۱۰۴ درصدی احداث فضاهای آموزشی نسبت به مدت مشابه دولت قبل هستیم. در این مدت 3.5 میلیون مترمربع به فضاهای آموزشی کشور افزوده شده که تاثیر به‌سزایی در نزدیک شدن به سرانه فضای استاندارد خواهد داشت.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به پیش‌بینی فضایی خوب به عنوان مسجد/نمازخانه مدرسه اذعان داشت: مدرسه مورد انتظار سند تحول بنیادین، کانون پیشرفت و تربیت محله است. مسجد به‌عنوان مرکز ثقل تربیت در این مدرسه می‌تواند ظرفیتی برای ایجاد ارتباط با خانواده‌ها و اهالی محله باشد.

‌سازمان نوسازی مدارس کشور در بهمن سال گذشته ۱۱۰۰ پروژه را در قالب 5400 کلاس درس به دانش‌آموزان تحویل داده و اکنون حدود ۲۰۰۰ پروژه در قالب ۱۰ هزار کلاس درس را جهت استفاده در مهر پیش رو، آماده کرده است.

در ادامه جدیدترین اخبار از افتتاح مدارس در هفته دولت را می‌خوانید.

آموزشگاه طلوع خِرد (عتیق) شهرک غرب زنجان افتتاح شد

آموزشگاه ۱۲ کلاسه طلوع خرد (عتیق) شهرک غرب زنجان به عنوان یکی از 8 پروژه‌ آموزشی و فرهنگی استان که در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسند با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، استاندار زنجان، مدیرکل نوسازی مدارس زنجان و دیگر مسئولان استانی افتتاح شد.

آموزشگاه ۱۲ کلاسه طلوع خرد (عتیق) شهرک غرب زنجان، خیرساز بوده با ۱۴۰۰ مترمربع زیربنا و ۸۰ میلیارد ریال اعتبار با طراحی و نظارت اداره کل نوسازی مدارس زنجان به بهره‌برداری رسید.

در هفته دولت امسال 8 پروژه‌ آموزشی و پرورشی با اعتبار ۴۱۰ میلیارد ریال در مناطق مختلف استان زنجان به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدرسه ۶ کلاسه شهید طهماسبی لاریم جویبار افتتاح شد

مهدی استادیان‌ساروی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مازندران در آیین افتتاحیه مدرسه شهید طهماسبی لاریم جویبار افزود: هفته دولت، یادآور فداکاری‌های فرزندان پاک‌نهاد و گرانقدر انقلاب و احیاکننده روزهای پرشور خدمتگزاری، شهیدان بزرگ رجایی و باهنر است.

وی با اشاره به سخنان حضرت امام خمینی(ره) که در روز شهادت شهیدان رجایی و باهنر فرمودند، ملتی که برای اسلام و قرآن قیام کردند را نمی‌توان با ترور عقب راند، بیان کرد: جای خوشحالی و تقدیر دارد که مردمان ما خود را مدیون خون شهدا می‌دانند و ادامه راه شهیدان هستند.

استادیان ضمن تقدیر از مشارکت خیرین محلی در ساخت این مدرسه افزود: خیرین مدرسه‌ساز، گام‌های بزرگی را برای اعتلای علم و دانش برداشته‌اند. خیرین مدرسه‌ساز، پیشگامان عرصه علم هستند و باید از آن‌ها برای توسعه فضای فیزیکی مدارس استفاده شود.

وی تصریح کرد: این مدرسه با زیربنای 940 مترمربع و 6 کلاس درس با مشارکت خیرین و اهالی محل و اداره کل نوسازی مدارس مازندران احداث شده است.

یادآور می‌شود در هفته دولت ۲۸ پروژه شامل ۱۵۲کلاس با زیربنای ۲۴ هزارمتر مربع به فضاهای آموزشی استان مازندران اضافه می‌شود.

افتتاح مدرسه ۱۲ کلاسه پیامبر اعظم(ص) شهرستان زارچ استان یزد

به مناسبت هفته دولت و با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، استاندار یزد، نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل نوسازی مدارس استان یزد، مدیرکل آموزش و پرورش و سایر مسئولان استانی و شهرستانی، مدرسه 12 کلاسه پیامبر اعظم(ص) شهرستان زارچ استان یزد افتتاح شد.

محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، مدرسه‌سازی را دارای اهمیت زیادی دانست و افزود: خشت، خشتی که در هر مدرسه روی هم قرار می‌گیرد، کاری دشوار است و نیازمند هم‌افزایی بسیاری از افراد و دستگاه‌ها و خیرین است و بر اهمیت مدرسه‌سازی تاکید دارد.

کاظمی، مدیرکل نوسازی مدارس استان یزد نیز در حاشیه این افتتاح گفت: مدرسه 12 کلاسه پیامبر اعظم(ص) شهرستان زارچ با مشارکت مالی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و اداره کل نوسازی مدارس استان یزد به منظور بهره‌مندی دانش‌آموزان ایرانی و اتباع خارجی احداث شده است.

آیین خشت‌گذاری هنرستان خیّری ملارد در هفته دولت با حضور استاندار تهران

آیین خشت‌گذاری ساخت یک هنرستان فنی‌وحرفه‌ای دخترانه تمام‌خیّری در شهرستان ملارد با حضور فخاری (استاندار تهران)، زارع (مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران)، حاج احمد علاقه‌مند(خیّر مدرسه‌ساز)، فرماندار ملارد و اعضای مجمع خیرین مدرسه‌ساز شهرستان‌های تهران در محل ساخت پروژه در شهرستان ملارد برگزار شد.

بر اساس این گزارش این پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان توسط خیّر نیک‌اندیش «حاج احمد علاقه‌مند با زمینی به مساحت زیربنا ۲۵۰۰ مترمربع و متراژ ۲۸۳۲ مترمربع خشت‌گذاری شد و تا پایان سال 1403 به بهره‌برداری خواهد رسید.

شایان ذکر است زمین این مدرسه نیز توسط خیر گرانمایه اهدا شده است.

یک باب مدرسه خیّرساز در شهرستان سیب و سوران افتتاح شد

دبستان خیّرساز سپهر معرفت روستای امین‌آباد شهرستان سیب و سوران افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

با حضور مسئولان شهرستانی، مدیر موسسه خیریه فرهنگ احسان سوران، معتمدان، فرهنگیان و دانش‌آموزان، مدرسه 3 کلاسه خیّرساز سپهر معرفت روستای امین‌آباد از توابع شهرستان سیب و سوران افتتاح شد.

این واحد آموزشی 3 کلاسه با زیربنای ۱۶۰ مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد ریال توسط موسسه خیریه فرهنگ احسان سوران، احداث و به بهره‌برداری رسیده و در مقطع ابتدایی پذیرای دانش‌آموزان پسر و دختر روستای امین‌آباد خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار