یک عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا:

انتقال زندان‌ها به خارح از شهرها از بهترین اقدامات بوده است

تهران (پانا) - عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت یکی از بهترین اقداماتی که می‌توان در هر شهر انجام داد، این است که زندان‌ها به خارج شهر منتقل شوند.

کد مطلب: ۱۳۹۹۵۷۶
لینک کوتاه کپی شد
انتقال زندان‌ها به خارح از شهرها از بهترین اقدامات بوده است

ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا درخصوص قانون قدیمی انتقال زندان‌ها از داخل شهرها گفت:‌ «یکی از بهترین اقداماتی که می‌توان در هر شهری انجام داد، این است که زندان‌ها به خارج شهر منتقل شوند. همان‌طور که قزل‌قلعه به فضای سبز و میدان میوه و تره‌بار تبدیل شد و در دوره آقای قالیباف زندان قصر به یک موزه بزرگ و زیبا تبدیل شد، قرار بود زندان اوین هم به بوستان اوین تبدیل شود که توافق‌های اولیه آن انجام شد، اما مشکلاتی برای به سرانجام رسیدن آن وجود داشت. اکنون شهرداری همان‌طور که دو پادگان را در منطقه 13 در اختیار گرفت و قرار است به سرانه‌های خدماتی این منطقه اضافه شود، اگر بتواند با قوه قضابیه بر سر زندان اوین توافق کند، حتما شورای شهر از آن استقبال و حمایت می‌کند.»

علی‌اصغر قائمی، عضو شورای شهر تهران هم در این رابطه گفت:‌ «آن زمان شهرداری داشتیم که اراده انجام این کار را داشته و به ضرورت انجام چنین اموری واقف بود و تیم اجرایی نیز در این زمینه همراهی داشت. در کل موافق هستم این موضوع دنبال شود. این تدبیر کلی بود که کشور بر روی این موضوع توافق کرده بود و مصادیق متعددی هم اتفاق افتاد. تبدیل پارک خجیر به یک بوستان عام‌المنفعه یا تبدیل پادگان قلعه‌مرغی به بوستان عمومی، کارهای بزرگی بود که انجام شد.»

مدتی پیش علیرضا زاکانی، شهردار تهران درخصوص اجرای قانون انتقال زندان‌ها از داخل شهر تهران گفته بود: «در تهران موفق شدیم درخصوص پادگان‌ها چنین کاری را انجام دهیم و در این 23 ماه که در شهرداری حضور داریم، در مورد پنج پادگان توافق کردیم و اقدامات اجرائی آن شروع شده است درباره زندان‌ها هم حدود یک سال و نیم پیش مذاکراتی انجام شده است و پاسخ آن باید از سمت دستگاه قضائی بیاید و کار خوبی است که شهر عاری از چنین شرایطی شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار