کارشناس ارزیابی عملکرد و دبیرکمیته مدیران جدیدالانتصاب آموزش و پرورش فیروزکوه:
همه مدیران مدارس باید به دنبال هدف مشترک باشند
فیروزکوه (پانا) - کارشناس ارزیابی عملکرد و دبیر کمیته مدیران جدیدالانتصاب آموزش و پرورش فیروزکوه، تحلیلگری و توانمندی را در مدیران مدارس امری ضروری دانست که بدین طریق میتواند حکمرانی نظام تعلیم و تربیت را در آموزش و پرورش سرلوحه کار خود قرار دهد.
کمیل اسفندیار، کارشناس ارزیابی عملکرد و دبیر کمیته مدیران جدیدالانتصاب اداره آموزش و پرورش شهرستان فیروزکوه در تشریح برگزاری جلسه کارگروه ارزیابیِ مدیران جدیدالانتصاب مدارس این منطقه، در گفتوگو با پانا گفت:« پرواضح است که آموزش و پرورش در یک کشور یکی از اصلیترین و مهمترین نهادهاست و این به دلیل اثرگذاری آموزش و پرورش و وظیفهای است که برای این نهاد مقدس تعریف شده است.»
وی تصریح کرد: «آموزش و پرورش مسئول و موظف به تربیت انسانها و فرزندانی است که هر یک از این فرزندان مانند چراغی میتوانند راهگشا و روشنگر یک جامعه باشند و تمام جامعه از این فرزندان منتفع شوند؛ به همین دلیل افرادی متخصص، مسئول و دلسوز، خود را موظف میبینند که برای تحقق این امر مهم تمام سعی و توان خود را به کار گیرند و با بهرهگیری، تشخیص و شناخت جنبههای اخلاقی، مدیریتی، اعتقادی، آموزشی و فرهنگی افرادی که داوطلب مدیریت مدارس هستند، تمام دقت خود را برای انتخاب مدیر به کار گیرند.»
اسفندیار با اذعان به اینکه گزینش، آزمون و مصاحبه در تمامی جنبهها از جمله فرآیند انتخاب مدیران مدارس است، در مورد آثار مثبت آزمون انتصاب مدیران مدارس، بیان کرد: «با عنایت به نقش مهم و بیبدیل مدیران مدارس در هدایت و رهبری فعالیتهای آموزشی و پرورشی و زمینهسازی برای تحقق اهداف تعلیم و تربیت، دقت و توجه در انتخاب و انتصاب مدیران آموزشی از اهمیت زیادی برخوردار است، که به دلیل اهمیت زائدالوصف نهاد آموزش و پرورش، وظیفه تعریفشده برای این مجموعه و به دلیل ارتباط آموزش و پرورش با این نسل، اهمیت انتخاب مدیرانی توانا، معتقد، کوشا، ساعی، دقیق، مدبر و پایبند به اصول و ارزشهای اسلامی و ایرانی واضح میشود و بروز پیدا میکند.»
این کارشناس ارزیابی عملکرد و دبیر کمیته مدیران جدیدالانتصاب اداره آموزش و پرورش فیروزکوه بر حکمرانی در نظام تعلیم و تربیت هم اشاره کرد و گفت: «مدیر مدرسه باید در مرحله اول از تمام توان و ظرفیت خود استفاده کند و قبل از آن باید تحلیلگری و مطالعه و توانمندی را در خودش ایجاد کند که بتواند حکمرانی نظام تعلیم و تربیت را در آموزش و پرورش سرلوحه کار خود قرار دهد، مدیر بایستی تحلیلگر خوبی باشد و بتواند وضعیت موجود را تحلیل کند، به این معنی که فاصله بین وضع موجود با وضع مطلوب را کم کند.»
وی در بخش دیگری از سخنان خود بر همسوسازی و فهم مشترک نیز تاکید کرد و گفت: «همه مدیران مدارس باید به دنبال هدف مشترک باشند، بنابراین همسوسازی، فهم و نگاه مشترک در تمام برنامهها و برای همه مدیران اعم از مدیران مدارس شهری، روستایی و چندپایه لازم و ضروری است.»
اسفندیار، در پایان ضمن تشکر و قدردانی از پذیرش مسئولیت اداره مدرسه توسط مدیران جدید گفت: «تحول باید از مدرسه شروع شود، امروز همه مدیران باید نگاه تحولی به آموزش و پرورش داشته باشند در غیر این صورت تحولی شکل نخواهد گرفت.»
دانشآموز خبرنگار: فاطیما ایلکا
ارسال دیدگاه