رییس سازمان دانش آموزی فارس خبر داد:

اعزام پنجمین مرحله دانش‌آموزان زیارت اولی به مشهد مقدس

شیراز (پانا) - رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس در جمع دانش‌آموزان زیارت اولی استان فارس اظهار کرد در پنجمین مرحله از اعزام دانش‌آموزان زیارت اولی فارس به مشهد مقدس،  دانش‌آموزان دختر مناطق ۵۹ گانه آموزش و پرورش، برای زیارت به حرم مطهر امام رضا «علیه السلام» اعزام شدند.

کد مطلب: ۱۳۹۹۴۸۱
لینک کوتاه کپی شد
اعزام پنجمین مرحله دانش‌آموزان زیارت اولی به مشهد مقدس

مرتضی کریمی بیان کرد: سازمان دانش آموزی استان فارس، از ابتدای سال تحصیلی تاکنون از تمامی ۵۹ منطقه آموزش و پرورش دانش‌آموز دختر و پسر زیارت اولی دوره اول و دوم متوسطه را برای زیارت مرقد آقا علی بن موسی الرضا (ع) به شهر مقدس مشهد اعزام کرده و با برنامه ریزی های انجام شده در صدد هستیم که پایان سال تحصیلی پیش رو دانش‌آموز زیارت اولی در استان فارس نداشته باشیم که تمامی زیرساخت‌های موجود برای این مسئله توسط سازمان دانش‌آموزی فارس فراهم آورده شده است و ظرفیت اعزام ها در سال تحصیلی پیش رو دو برابر خواهد شد.

کریمی با بیان اینکه اردوی تربیتی‌ زیارت اولی‌ها برای دانش‌آموزان شرکت کننده یک دوره تخصصی آموزشی، تربیتی، بصیرتی و مهارتی خواهد بود که در طول یک هفته از حضور دانش آموزان در شیراز
با محوریت شاهچراغ «علیه السلام» آغاز و با برنامه‌ریزی غنی فرهنگی در طول مسیر و در نهایت مشهد مقدس امتداد می‌یابد.

مسئول پروژه زیارت اولی‌ها در استان فارس عنوان کرد: ارتقای بنیان‌های معرفتی، مسئولیت پذیری، کشف و هدایت استعدادها، رشد شخصیت اجتماعی دانش آموزان از دیگر اهداف این سفر تربیتی است.

مشاور مردمی سازی آموزش و پرورش فارس افزود: سازمان دانش‌آموزی در ۲۰ ماه گذشته با هدف‌گذاری و جهت دهی به سفرهای تربیتی با تشکیل مرکز گردشگری و اردویی در استان فارس، برگزاری اردوها در مکان‌های برکت آفرین، سفرهای زیارت اولی‌ها را ترتیب داده است که مخاطبان آن دانش آموزان دختر و پسر متوسطه اول و دوم است که به زیارت حرم رضوی مشرف نشده اند.

به گفته کریمی، انس و الفت با اهل بیت اطهار علیهم‌السلام و شبکه‌سازی تربیتی بین مربیان و دانش‌آموزان مبتنی بر حلقه‌های مسئله محور از دیگر دستاوردهای این سفر معنوی به شمار می‌رود.

کریمی با اشاره به تفاهمنامه همکاری سازمان های دانش ‌آموزی فارس، خراسان رضوی و قم افزود: اعزام دانش آموزان زیارت اولی سراسر کشور به سومین حرم اهل بیت «علیهم السلام» در ایران اسلامی نیز با محوریت شاهچراغ از سال تحصیلی آینده با مدیریت سازمان دانش آموزی فارس شروع خواهد شد و تا پایان سال تحصیلی در اردوی تخصصی نوجوانان حرم شرکت خواهند کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار