امام جمعه رودهن:

سیره مدیریتی شهید باهنر و رجایی الگوی تمام مدیران باید باشد

رودهن(پانا) - امام ‌جمعه رودهن در خطبه‌های نماز جمعه این هفته عنوان کرد، ایمان، مدیریت مبتنی بر تقوا، درایت، تدبیر و ساده‌زیستی شهیدانی چون باهنر و رجایی را به مدیرانی سرآمد تبدیل کرده‌ که سیره و روش آنان، اکنون باید الگوی تمام مدیران در همه نهادها و سازمان‌ها باشد.

کد مطلب: ۱۳۹۸۸۳۷
لینک کوتاه کپی شد
سیره مدیریتی شهید باهنر و  رجایی الگوی تمام مدیران باید باشد

حجت الاسلام سید محمد حسینی امام جمعه بخش رودهن در خطبه‌های نمازجمعه این هفته عنوان کرد: از ویژگی‌های برجسته اهل ایمان، باور به حساب و کتاب روز قیامت است.در محاکم دنیا، برای اثبات جرم، نیاز به سند و شاهد است اما در محکمه عدل خدا، سند و شاهد از ما نمی‌خواهند. خود خداوندی که اعمال ما‌ را نظاره‌گر بوده است، قاضی است.

وی افزود: یک گام مهم برای اصلاح اخلاق و رفتار، و تهذیب نفس، این است که معاد را باور داشته باشیم، باور به حسابرسی روز قیامت، عامل مهمی در پیشگیری از معصیت است، در حسابرسی روز قیامت، هیچ کام و کاستی نیست و به هیچکس ظلم نخواهد شد.اگر کسی باور به چنین محکمه ای پیدا کرد، انسان را هشیار می‌کند. روح تقوا را در درون او زنده میکند. او را به تبعیت از دستورات خدا وادار می‌کند.

حسینی اذعان کرد: دنیا محل تجارت دوستان خدا است. دنیا تجارتخانه‌ اولیای الهی است که آن را پلی برای آبادانی آخرت‌شان قرار می‌دهند.به همه‌ کارکنان خدوم‌ دولت خداقوت می‌گوییم و از زحمات یکایک عزیزان‌مان، از شهرداران و دهیاران، اعضای محترم شوراهای شهر و روستا، فرماندار محترم، بخشدار عزیز و همه‌ آنهایی که در عرصه خدمت به مردم هستند، تقدیر و تشکر می‌کنیم و زحمات یکایک عزیزان‌مان را، ارج می‌نهیم.

امام‌جمعه رودهن نیز تصریح کرد: انقلاب اسلامی ما فراز و نشیب‌هایی را طی کرده است تا به این سطح و موقعیت رسیده است، افراد شایسته و متعهد فراوانی، خون‌شان پای درخت انقلاب ریخته شده است که الان این درخت، تنومند شده است.از دستاوردهای مکتب امام، تربیت نیروهای کارآمد و متعهد است که برای خدمت به مردم و جامعه، از جانشان مایه گذاشتند. از جمله آنها، شهید باهنر و شهید رجایی بودند که خدمات صادقانه آنها و سیره و منش الهی آنها، الگویی مناسب برای تمام مسئولین و مردم جامعه است.

حسینی مطرح کرد: ایمان، مدیریت مبتنی بر تقوا، درایت، تدبیر، ساده‌زیستی آن‌ها را تبدیل به نمادی از مسئولین کارآمد کرده است. سیره و روش آنها، الگویی برای تمام مدیران جامعه ما است، اینکه مسئولین ما از مردم بخواهند عملکردشان مورد نقد و قضاوت قرار گیرد، سیره شهید باهنر بوده است. این نقد کردن ها باعث‌ می‌شود که انسان متوجه کاستی‌ها شود و این کاستی‌ها را برطرف کند. تواضع شهید رجایی و فروتنی و اخلاصش و ترجیح رضای خدا بر رضای دیگران، در رفتار و گفتارش، مشهود بود.

حجت‌الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: در رذالت و پستی دشمنان این ملت، همین بس که آن افرادی که برای این مردم عامل خدمت بودن، بوسیله ترور، به شهادت رساندند، بعد از پیروزی انقلاب، این اقدام ناجوانمردانه، همواره دستورالعمل دشمنان این ملت بوده است.مسئول کارآمد و مفید، خار چشم دشمن است و حضورشان در جامعه را برنمی‌تابد، توقع رهبر عزیز ما و مطالبه مردم عزیز ما از مسئولان این است که تقوا و ایستادگی در راه ارزش ها را همواره مدنظر داشته باشند.خدمتگزاری به مردم و رفع مشکلات آنها ، سرعت در تصمیم گیری و اقدام به هنگام ، عمل به وعده ها ، از جمله مطالبات مردم و خواسته های مقام معظم رهبری از مسئولین است.

امام جمعه رودهن در پایان عنوان کرد: واقعیت این است که هرکدام از دستگاه‌های مربوطه منطقه، خدماتی به مردم ارائه می‌کنند،رسانه‌های معاند با برجسته کردن مشکلات، سعی شان این است که خدمات مسئولان نادیده‌گرفته شود، مردم ما، مردم نجیبی هستند و قدر مسئولان زحمتکش را می‌دانند.

خبرنگار: امیرحسین مشهدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار