والیبال قهرمانی آسیا، ایران - چین؛ اوج هیجان در ارومیه

تهران (پانا) - رقابت‌های والیبال قهرمانی آسیا به حساس‌ترین لحظات خود رسیده است.

کد مطلب: ۱۳۹۸۷۲۸
لینک کوتاه کپی شد
والیبال قهرمانی آسیا، ایران - چین؛ اوج هیجان در ارومیه

در مرحله نیمه نهایی مسابقات والیبال قهرمانی آسیا امروز (جمعه۳ شهریور ) تیم ملی کشورمان از ساعت ۱۹:۱۵ در سالن غدیر ارومیه به مصاف چین می رود.

تیم ملی والیبال ایران پس از عملکرد ضعیف در لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۳ حالا در خانه و با حضور پر شور هواداران به دنبال فتح بیست و دومین دوره والیبال قهرمانی آسیا است و پس از دو برد ۳ بر ۱ و ۳ بر ۰ برابر عراق و هنگ کنک در دور گروهی، در دور حذفی نیز از سد پاکستان گذشت تا حالا در مرحله نیمه نهایی حریف چین چهارمین تیم پرافتخار تاریخ والیبال قهرمانی آسیا برود.

چین که ۸ مدال از ایران در این رقابت‌ها بیشتر دارد به دلیل یک طلای کمتر نسبت به ایران در رده چهارم پرافتخارترین تیم‌های تاریخ والیبال قهرمانی آسیا قرار می‌گیرد؛ چینی‌ها در جام ۲۲ در دور گروهی دو برد سخت ۳ بر ۲ داشتند و با غلبه بر اندونزی و قزاقستان به جدال با هند در دور اول حذفی رفتند که بازهم ۳ بر ۲ برنده شدند.

در تاریخ مسابقات والیبال قهرمانی آسیا ژاپن با ۹ طلا، ۴ نقره و ۴ برنز و مجموع ۱۷ مدال پرافتخارترین تیم تاریخ آسیا است و کره جنوبی با ۴ طلا، ۴ نقره و ۹ برنز و مجموع ۱۷ مدال در جایگاه دوم قرار دارد و نهایتا ایران با ۴ طلا، ۲ نقره و ۱ برنز و مجموع ۷ مدال در جایگاه سوم قرار گرفته است؛ البته چین در تاریخ این مسابقات ۸ مدال از ایران بیشتر دارد، اما به واسطه یک مدال طلای کمتر در رده‌بندی پایین‌تر از ایران جا می‌گیرد.

پیش از مسابقه ایران برابر چین و از ساعت ۱۶:۱۵ ژاپن به مصاف قطر می رود که پیش بینی می شود تیم ژاپن یکی از فینالیست ها باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار