شهردار اهرم:

سه پروژه عمرانی در هفته دولت در اهرم به بهره‌برداری می‌رسد

تنگستان (پانا) - شهردار اهرم گفت سه پروژه عمران‌ شهری شامل چمن مصنوعی یازده‌ نفره برکه، پارک کلات و آسفالت کوچه‌ها و معابر در هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

کد مطلب: ۱۳۹۸۶۷۸
لینک کوتاه کپی شد
سه پروژه عمرانی در هفته دولت  در اهرم  به بهره‌برداری می‌رسد

علیرضا پوررضا، شهردار اهرم، با بیان اینکه در سال گذشته ۴۵ پروژه عمرانی در سطح شهر اجرا شد، عنوان کرد: بودجه مصوب شورای شهر در سال گذشته ۳۳ میلیارد تومان بود که حدود ۵۵ میلیارد تومان از محل‌های ارزش افزوده و آلایندگی و مابقی از درآمدهای شهرداری محقق شد.

پوررضا بیان کرد: در سال گذشته دو چمن مصنوعی با همکاری آموزش و پرورش در سطح مدارس شهر احداث شد و یک چمن مصنوعی که زیرسازی آن در دوره قبل و در محوطه‌ بیمارستان اهرم انجام شده بود، در دهه فجر گذشته تکمیل شد که در مجموع ۱۰ میلیارد اعتبار صرف آن شد. تکمیل چمن مصنوعی یازده نفره برکه نیز در همین هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

شهردار اهرم گفت: در بحث مبلمان شهری، در سال گذشته قریب به ۱۰ هزار مترمربع از پیاده‌روهای سطح شهر مانند خیابان کنار اداره ورزش و جوانان و خیابان فرهادی، سنگ‌فرش شد که از دهه فجر سال گذشته تا الان، حدود ۵ هزار مترمربع دیگر از معابر و پیاده‌روهای شهر سنگ‌فرش شده است.

وی‌ ضمن بیان اینکه در سال گذشته حدود ۵٠٠ میلیون تومان در راستای اصلاح نقاط حادثه‌خیز و اصلاح هندسی خیابان‌ها و معابر سطح شهر هزینه کردیم، گفت: با همکاری شورا از سال گذشته برای اسفالت کوچه‌ها و معابر خاکی برنامه‌ریزی کردیم؛ بعنوان مثال شهرک معروف به فرهنگیان در کنار سپاه تقریبا بطور کامل آسفالت شد و در این هفته د‌ولت مجموع پنج هکتار اجرای زیرسازی و آسفالت معابر برخی معابر و کوچه‌ها مانند خیابان آبیاری، که از اول انقلاب تا به الان خاکی بوده را به بهره‌برداری خواهیم رساند و مابقی کوچه‌ها ‌و معابر خاکی برای امسال در دستور کار قرار دارد.

پوررضا با اشاره به اینکه شهر اهرم پتانسیل گردشگری بالایی دارد، خاطرنشان کرد: در همین راستا برای دو نقطه‌ مهم گردشگری شهر برنامه‌‌ریزی شد که یک پارک در کنار قلعه کلات برای استفاده گردشگران احداث کردیم و برای نقطه‌ اصلی شهر در حوزه گردشگری که آبگرم است و در طول سال مسافران و گردشگران زیادی را به خود می‌بیند، با تمرکز و اعتبار بیشتری اقدام کردیم که در طول یک سال اخیر محوطه‌سازی، ایجاد فضای سبز و کاشت درخت، تامین آب این مکان، نصب وسایل بازی برای استفاده خانواده‌ها انجام شده است.

پوررضا ادامه داد: در راستای تکمیل شهرکی که مابین آبگرم و دانشگاه آزاد اسلامی و محل اجرای طرح مسکن ملی، در چند سال آتی ایجاد خواهد شد، احداث یک پارک ویژه بانوان به مساحت پنج هکتار در دستور کار قرار گرفته که طراحی آن در حال انجام است.

وی اظهار کرد: با نظر شورا و مشاوره‌ با برخی افراد صاحب‌نظر، طرح ساماندهی سه ورودی‌ اصلی شهر در دستور کار قرار دادیم که هم‌اکنون عملیات اجرایی تعریض ورودی اهرم از سمت کلمه در حال انجام است و امیدواریم تا سال آینده کار دو ورودی دیگر نیز به انمام برسانیم.

پوررضا بیان کرد: برای کمک به امنیت شهر، اجرای طرح پایش تصویری در دستور کار قرار گرفت که هم‌اکنون زیرسازی آن با اعتبار ۲ میلیارد تومان در حال انجام است و قرار است در چندین فاز، در بیش از ۳۰ نقطه‌ی شهر، دوربین‌های امنیتی نصب شود.

وی یادآور شد: ساختمان اداری شهرداری که یکی از پروژه‌های ماندگار شهر مجسوب می‌شود، در دوره شورا و شهردار سابق انجام شد که جا دارد تقدیر و تشکر ویژه‌ای از این عزیزان داشته باشیم؛ ساختمان جدید شهرداری نواقصاتی داشت که در این دوره کار تجهیز آن را انجام دادیم.

در پایان این نشست از خبرنگاران فعال شهرستان تنگستان تجلیل به عمل آمد.

خبرنگار : سحر زنده بودی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار