ایمن‌سازی نوجوان برابر تهاجم رسانه‌ای با هیس‌طوری

تهران (پانا) - یکی از اساتید کارگاه‌های هیس‌طوری معتقد است کاری که هیس‌طوری آغاز کرده، نوجوان ما را برابر تهاجم خبری و رسانه‌ای ایمن می‌کند.

کد مطلب: ۱۳۹۸۳۳۰
لینک کوتاه کپی شد
ایمن‌سازی نوجوان برابر تهاجم رسانه‌ای با هیس‌طوری

علیرضا عزیزگل پژوهشگر تاریخ و عضو مرکز مطالعات رسام به عنوان یکی از اساتید کارگاهی اردوی گفت‌وگومحور پویش کتابخوانی هیس‌طوری پس از برپایی کارگاه خود و دیدار با دهه هشتادی‌های هیس طوری گفت: آنچه پویش هیس‌طوری برای نسل نوجوان کشور فراهم کرده و رویدادی سازنده و موثر برای آینده کشور است. چرا که آگاهی از تاریخ و تحلیل و بررسی آن از سوی نوجوانان به بینش‌افزایی و هوشیاری آنها برابر روایت‌هایی که برایشان می‌شود می‌انجامد.

عزیزگل افزود: جنگ امروز علیه دهه هشتادی‌های ایران، جنگ روایتها است. نوجوانان ما اگر آگاهی کافی و لازم از تاریخ پیرامون خود و دیگر نقاط جهان داشته باشند، به‌جای قرارگیری در معرض روایت دیگران، خودشان روایت کننده می‌شوند.

وی ادامه داد: دنیای رسانه‌ای امروز آنچه مورد نظر و به نفع خود است را با شیوه‌های گوناگون به نوجوانان ارائه می‌دهد پس نوجوان ما باید بداند که هر رسانه و هر محصول صوتی تصویری و رسانه‌ای چه ویژگی‌هایی دارد و از چه ریشه‌ای هدایت و مدیریت می‌شود.

عزیزگل در ادامه با بیان اینکه دانشنامه‌های آزاد، خبرگزاری‌ها و محتواهای چند رسانه‌ای در تحریف روایتها یا درستی آن‌ها نقش مهمی دارند، گفت: ما در این کارگاه با بررسی 12 جنگ بزرگ اخیر در تاریخ به رابطه جنگ و استعمار پرداختیم و تلاش کردیم از آن منطق و سیری قابل فهم برای نوجوانان هیس‌طوری ترسیم کنیم.

وی افزود: هیس‌طوری رویداد مهمی است که برای رسیدن به دستاوردهای مهم و مانای خود باید تداوم داشته باشد. پیشنهاد می‌شود ارتباط حوزه هنری کودک و نوجوان با نفرات برتر و نخبه این پویش بعد از اختتامیه نیز تداوم یابد و در پروژه‌های مرتبط به کار گرفته شوند.

عزیزگل در پایان گفت: هیس‌طوری ذهن و اندیشه مخاطب نوجوان خود را نسبت به روایت‌هایی که از تاریخ برایشان می‌شود به کار می‌اندازد و مانع از تحریف حقیقت‌ها می‌شود. کاری که هیس‌طوری آغاز کرده نوجوان ما را برابر تهاجم خبری و رسانه‌ای ایمن می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار