فاطمه رجب زاده*

راز استمرار

در دنیای امروز انسان‌های موفق مختصات خاص و توصیفات ویژه‌ای دارند. در دوره‌های قبل افراد باید فعل خواستن را صرف می‌کردند و کمی تلاش می‌کردند تا به آنچه می‌خواهند برسند اما در دنیای امروز در کنار مؤلفه‌هایی همچون دانش، خواستن و استفاده از تکنولوژی‌های جدید فرد باید دارای پشتکار هم باشد.

کد مطلب: ۱۳۹۷۹۷۵
لینک کوتاه کپی شد

بدین معنا که با آغاز یک راه به یکباره و با دیدن اولین شکست دلسرد نشود و با پشتکار و مداومت در انجام کار خودش از دل شکست، پیروزی را بسازد.

شاید جمله معروف آلبرت انیشتین را شنیده باشید که خطاب به مردمی که معتقدند راز موفقیت تنها داشتن استعداد و توانایی خاص است اگر موفقیت را 100قسمت در نظر بگیریم یک قسمت مربوط به استعداد است و 99 قسمت دیگر به پیگیری و پشت کار فرد بستگی دارد.

بسیاری از مردم در دنیای امروز از این جمله آلبرت انیشتین الهام گرفتند و زندگیشان را آنگونه که مایل بودند ساختند. اما متأسفانه انسان‌های بسیاری در همین دنیای مدرن وجود دارند که به جای تلاش و پشتکار ترجیح می‌دهند برای شکستهایشان دلایل مختلف بیاورند و مهمترین دلیلی که همواره ذکر می‌کنند این است که ما استعداد نداریم البته با نگاهی تخصصی به موضوع، نمی‌توان منکر این شد که انسان‌های مختلف دارای استعدادهای متفاوت هستند و با کمک این استعدادها میتوانند راحتتر به آنچه دوست دارند برسند. اما این بدان معنا نیست که در پازل و جورچین موفقیت تنها استعداد، تأثیرگذار باشد.

شاید انسانهای با استعداد در یک زمینه خاص راحت‌تر بتوانند به موفقیت در آن بخش دست یابند اما مطمئناً اغلب افرادی که موفقیت را لمس میکنند کسانی هستند که برای رسیدن به هدف شان تلاش کرده اند.

داستان شکست خوردن تیمور لنگ و فرارش به خرابه را همه شنیده ایم که چگونه با مشاهده مورچهای متحول شد. مورچه 100 بار غذا را از پایین دیوار به دهان می گرفت و تا لبه دیوار می برد و مدام می افتاد اما در پایان توانست بالا برود. تیمور با خود گفت: من از این مورچه کمتر نیستم، سپس برخاست و هدفش را دنبال کرد. شاید فقط عواطف پیچیده ما انسانها است که گاه مانع پشتکار و استمرار مان در رسیدن به اهداف می شود اما با مدیریت عواطف می توانیم و از هیچ چیز و هیچکس کمتر نیستیم پس دلسرد نشویم.

کارشناس رسانه/ امروز خراسان جنوبی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار