شهردار تهران در پاسخ به سوال رئیس کمیسیون عمران شورای شهر مطرح کرد؛

رشد ۱۷۵ درصدی بودجه در حوزه معلولان و جانبازان

تهران (پانا) - شهردار تهران با بیان اینکه سامانه معلولان و جانبازان ۸۲ ون، ۲۰ اتوبوس و هشت مینی‌بوس داشت، گفت در سال قبل ۲۰ ون ویژه برای سامانه اضافه شدو علاوه بر این ۲۰ اتوبوس ملکی نیز به ناوگان اضافه شد و بودجه این حوزه ۱۷۵ درصد رشد داشته است.

کد مطلب: ۱۳۹۷۸۵۸
لینک کوتاه کپی شد
رشد ۱۷۵ درصدی بودجه در حوزه معلولان و جانبازان

علیرضا زاکانی شهردار تهران در پاسخ به پرسش سید جعفر تشکری هاشمی در رابطه با جابجایی سامانه معلولان و جانبازان گفت: آقای تشکری هاشمی هفت سوال را مطرح کرد که سوال اول منتفی است چون ما جدا کردن سامانه را انجام ندادیم. سوال دوم و سوم نیز منتفی است. ما زمینی واگذار نکردیم و شرکت واحد بهره‌بردار است. چهارمین سوال نیز منتفی است. بهره‌برداری در این زمینه صورت می‌گرفته و حالا مجموعه‌ای دیگر بهره‌بردار می‌شود. پیش از جابه‌جایی سامانه، تعیین مکان انجام شده بود و سوال مبنی بر عدم پیش‌بینی فضا، منتفی است.

زاکانی با بیان اینکه ما مجمع اتوبوسرانی برگزار کردیم، گفت: بنده جابه‌جایی را برای فروردین ماه در مجمع مصوب کردم و انتظار دقت دارم.

وی با بیان اینکه بنده باید درک کوچکی از موضوع جانبازی داشته باشم، گفت: مهم این است که در حقیقت دقت کنیم که ناظر بر چه موضوعی صحبت می‌کنیم.

شهردار پایتخت با تأکید بر اینکه مناسب سازی مورد اهتمام ویژه ماست و اعداد و ارقام این حوزه قابل بیان است، یادآور شد: ما بودجه خود را در این زمینه افزایش دادیم و افزایش قابل توجه بودجه ورزش معلولان را در دستور کار قرار دادیم.

شهردار تهران با بیان اینکه اهتمام داشتیم که خدمات بهتری در سامانه به معلولان ارائه دهیم، گفت: چهار هزار و ۳۵۰ نفر از این سامانه استفاده می‌کنند، در حالی که بیش از ۱۰ هزار جانباز بالای ۵۰ درصد در سطح شهر داریم و بخشی از این افراد نمی‌توانستند از خدمات استفاده کنند؛ لذا سامانه در مسیر درست خود نبود.

وی افزود: معلولان فقط در منطقه ۲ و ۵ ساکن نیستند؛ لذا سیاست ما پیش‌بینی نقاط مختلف در سطح شهر برای خدمات‌رسانی به معلولان که مورد پیشنهاد آقای چمران بود، است.

پیش بینی استادیوم برای معلولان و جانبازان

زاکانی با بیان اینکه سامانه معلولان و جانبازان ۸۲ ون، ۲۰ اتوبوس و هشت مینی بوس داشت، اظهار کرد: در سال قبل ۲۰ ون ویژه را برای سامانه اضافه کردیم و علاوه بر این ۲۰ اتوبوس ملکی نیز به ناوگان اضافه شد. پس حتما اهتمام ما برای توجه به معلولان نسبت به قبل بیشتر بوده است. ما ۱۷۵ درصد در بودجه این حوزه رشد داشتیم و در بهره مندی از مجموعه سامانه معلولان، اهتمام فوق العاده ای به کار گرفتیم.

وی با بیان اینکه ملکی وجود نداشته و ما انتقال بودجه را نیز انجام ندادیم، گفت: ما نقطه جایگزین و هفت سامانه را پیش بینی کردیم؛ سامانه هنگام، نازی آباد، جنت آباد، تقی آباد، شهید عزیزی و استادیوم برای این افراد در نظر گرفته شده است.

امسال۴۰وسیله نقلیه ویژه معلولان به سامانه اضافه می شود

زاکانی با اعلام اینکه این مجموعه بیش از سه هکتار و در فضای بالای دانشگاه شریف است، تأکید کرد: ما سال قبل ۲۰ ون و ۲۰ اتوبوس ملکی اضافه کردیم و امسال قرارداد ۴۰ ون دیگر را منعقد کردیم که این اهتمام ویژه ما را در خدمتگزاری بهتر به این قشر نشان می دهد. فضای سامانه با هماهنگی وزارت علوم و دانشگاه شریف برای ساخت کارخانه نوآوری پیش بینی شده و ملکی واگذار نمی‌شود بلکه تنها بهره برداری صورت می‌گیرد.

وی تأکید کرد: در این زمینه هم قانونی و هم خیرخواهانه عمل کردیم و در مسیر ارائه خدمت، اقدامی ویژه و اثرگذار داشتیم؛ همه موارد باید محک بخورد و بر اساس الگوی مورد تأکید امام جامعه ما باشد که ایشان در ۱۴ خرداد ماه بر ایمان و امید تأکید داشتند. تقاضای ما این است که پیش از اینکه در تریبون مواردی را مطرح کنند به ما بگویند چراکه موجب سوء استفاده کسانی می شود که با امید و ایمان مردم کاری ندارند.

برخی ممکن است از دلسوزی شورا و شهرداری سوءاستفاده کنند

شهردار تهران با تأکید بر اینکه اگر ما این مسیر را برویم تک تک کلمات ما با عینک رنگی آنها تفسیر می شود، گفت: شما با دلسوزی موارد را بیان کردید و بند بر اساس مر قانون و خیر و صلاح معلولان عمل کردیم.

وی با بیان اینکه در مدت کوتاهی سامانه قطع شد و ما فوراً به سامانه چهاررقمی سازمان اتوبوسرانی منتقل کردیم؛ تاکید کرد: چهار هزار و ۳۵۰ نفر ثبت نامی در سامانه داریم و تنها ۴۰۰ نفر از این سامانه استفاده می کردند.

زاکانی با بیان اینکه همه امکانات ما در اختیار جانبازان و معلولان است، تأکید کرد: برای ما تکلیف قطعی و یقینی است که به افراد ناتوان، معلول، جانباز و سالمند خدمت ویژه ارائه دهیم. امیدواریم بتوانیم مسیر خاص خود را با افتخار دنبال کنیم.

مناسب سازی ۷۴ درصدی معابر و بوستان‌ها

وی با بیان اینکه مناسب سازی معابر و بوستان‌ها ۷۴ درصد و ساختمان های شهرداری ۸۲ درصد رشد داشته است، تصریح کرد: عده‌ای از جانبازان و معلولان مقابل شورا حضور یافتند که همکاران ما در شهرداری و شورا به آنها توضیح دادند. اعتقاد ما این است که دوره ششم مدیریت شهری اهتمام ویژه در خدمت رسانی به قشر معلولان و جانبازان دارد.

زاکانی در ادامه با تأکید بر اینکه ما از لحاظ نیروی انسانی ۱۰۷ نفر و ۶۳ راننده اتوبوس در این بخش داریم، گفت: خدمات توزیع شده و ون ها و اتوبوس های ما مستقر شدند؛ مرکزیت و مغزافزار این بخش در نقطه اصلی خود قرار دارد.

شهردار تهران گفت: علت جابجایی مدیریت به سازمان تاکسیرانی که انجام نشد، این بود که قرار بر این شده بود که سازمان تاکسیرانی تأمین ۳۰ هزار ون را بر عهده بگیرد. چون سامانه معلولان عملاً ون محور است بحث این بود که از ظرفیت سازمان تاکسیرانی نیز استفاده کنیم که منوط به تصمیم شوراست. اتفاقی پیرامون جابجایی مدیریت به سازمان تاکسیرانی نیفتاده است. از قبل فضاهای جدید معلوم شده بود و ون ها در هفت نقطه و اتوبوس و مینی‌بوس‌ها در یک نقطه مستقر شده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار