خزانه‌دار شورای شهر تهران:

هیچ شورایی شفاف‌تر از شورای ششم نیست

تهران (پانا) - خزانه‌دار شورای شهر تهران با بیان اینکه جلسه امروز جلسه برد و باخت نیست، تأکید کرد هیچ شورایی شفاف‌تر از شورای ششم نیست.

کد مطلب: ۱۳۹۷۸۵۰
لینک کوتاه کپی شد
هیچ شورایی شفاف‌تر از شورای ششم نیست

حبیب کاشانی خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و هفتاد و دومین جلسه شورا با بیان اینکه ما از سال ۸۲ توفیق داشتیم در خدمت مردم تهران باشیم، گفت: امروز یکی از بهترین جلساتی است که در سال‌های اخیر شاهد آن بودم و حضور شهردار و اصحاب رسانه در شورا نشان می دهد که ما ساعت های خود برای کار عملیاتی با هم تنظیم می کنیم و اگر ابهامی وجود داشته باشد، شهردار تهران در صحن حضور پیدا می کند.

وی با بیان اینکه جلسه امروز جلسه برد و باخت نیست، تأکید کرد: هیچ شورایی شفاف تر از شورای ششم نیست؛ ما می توانستیم پشت درهای بسته مباحث را مطرح کنیم اما در یک دموکراسی مباحث مطرح می شود؛ ما آقای زاکانی هستیم و آقای زاکانی؛ ما.

خزانه‌دار شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه باید از زمان استفاده کرد تا با همگرایی بیشتر خدمت بهتری به مردم ارائه کنیم، تصریح کرد: شورای ششم بسیار شفاف روی مسائلی که می تواند منجر به خدمات رسانی شود، بحث می کند و خواهش می کنیم رسانه ها رعایت انصاف را داشته باشند.

میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورا نیز در ادامه یادآور شد: آنچه ملاک تشخیص برای شوراست، مصوبات خود شوراست نه آیین نامه های بیرونی؛ موارد بیرونی باید منجر به مصوبات شورا شود و همانطور که شهردار تهران دقیق اعلام کرد رئیس شورا تشخیص داد و ابلاغ کرد که اساسنامه های سال ۹۳ فاقد وجاهت قانونی است و باید به سالهای قبل بازگردد و شهردار به خوبی به همین موارد استناد کرد.

وی افزود: آقای امانی تنها به یک بند از یک نامه اشاره می کند اما اگر هیات مدیره ای انتخاب شده و سازمان ها فعالیت داشتند بر اساس اساسنامه های سالهای پیشین بوده و تعیین تکلیف صورت گرفته، نمی توان گفت اقدامات غیرقانونی بوده است. استنادات شهردار تهران کاملا وجاهت داشت و پیش از سال ۹۳ هم اساسنامه ها وجود داشته و منافاتی شکل نگرفته است.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران هم در ادامه با بیان اینکه ما در مقام قضاوت نیستیم، گفت: سوال مطرح و به آن پاسخ داده می شود و بحث تمام می شود.

وی ادامه داد: موارد به شورای حل اختلاف و سازمان بازرسی رفت و دعواهای زیادی داشت. عادتی در سال ۱۳۹۳ ایجاد شد و آن عادت ادامه پیدا کرد. سال ۱۴۰۰ نیز موارد را لغو کردیم و موضوع روشن است.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه وزارت کشور اعلام کرد که باید نکاتی که قابلیت تغییر دارد، ارائه شود چراکه بررسی تمام بخش ها چند سال زمان می برد، گفت: یک خانم به عنوان نماینده مشخص شد تا تکلیف اساسنامه ها مشخص و روشن شود.

مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی شورا نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه به نظر می رسد اتفاق امروز اتفاق مبارکی بود و گفت و گویی در منظر عمومی صورت گرفت، تأکید کرد: جلسه به صورت حرفه ای برگزار شد و هر ورودی در ماجرا می تواند اثر مخرب داشته باشد؛ امروز صحنه ای به نمایش گذاشته شد و مبنای سوال و پاسخ از سوی آقای امانی و آقای زاکانی، قانون بود.

امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا با بیان اینکه بنده موارد مطرح شده از سوی شهردار را بررسی می کنم، گفت: حتما در جلسه ای نتایج بررسی‌ها را اعلام خواهم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار