مدیر آموزش و پرورش کلات:

کلید حل بسیاری از مشکلات، در دست مدیران مدارس است

کلات(پانا)- مدیر آموزش و پرورش کلات گفت کلید حل مشکلات در دست مدیران مدارس است، اگر از مدارس غفلت صورت گیرد، پیشرفتی حاصل نخواهد شد.

کد مطلب: ۱۳۹۷۷۲۴
لینک کوتاه کپی شد
کلید حل بسیاری از مشکلات، در دست مدیران مدارس است

اولین جلسه هماهنگی و برنامه مدارس الگوی تحول برنامه‌ عمل با حضور رمضان‌ پروانه مدیر دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان کلات، معاونان، کارشناسان حوزه آموزش، مسئولان حراست و ارزیابی عملکرد و برخی از مدیران مدارس در محل سالن جلسات این مدیریت برگزار شد.

رمضان‌ پروانه، مدیر آموزش و پرورش شهرستان کلات در ابتدای این جلسه به توجیه مدیران مدارس، ابلاغ برنامه های فرهنگی متناسب با ایام و موقعیت، حضور مرتب معاونان و کارشناسان در مدارس و موضوع عفاف و حجاب پرداخت و پیرامون آن مطالبی ارائه کرد.

وی افزود: برنامه مدارس الگوی تحول برنامه عمل که مورد تاکید مقام معظم رهبری و مورد حمایت دولت نیز است، باید با برنامه ریزی و همراهی معلمان تحولی در مدارس اجرا شود.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان کلات لازمه وجود معلم تمدن ساز، مدرسه اثربخش و ایران قوی را در گرو اجرای دقیق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دانست و گفت: لازمه موفقیت در اهداف و کارها، داشتن برنامه مدون با قابلیت اجرایی شدن است، پس در هر موضوعی که قرار است اقدامی صورت بگیرد، ابتدا باید با همفکری و هم اندیشی برنامه اجرا شدن آن را طراحی کنیم.

پروانه تشریح کرد: مدارس الگوی تحول، شاخصه های مهمی دارند، نباید تحول را سهل و آسان دانست، هر چیزی موجب تحول نمی شود. هر تغییری را نیز نباید تحول قلمداد کرد. تحول باید خودش را نشان بدهد. به طوری که اگر از بیرون فردی وارد مجموعه تحولی شد، تحول صورت گرفته را احساس کند. تحول باید در رفتار صورت بگیرد. برای تحول باید ابتدا از خودمان شروع کنیم، اگر نگاه تحولی نداشته باشیم این امر محقق نمی شود.

وی توجه خاص به مدارس تحولی به عنوان الگو و حمایت همه جانبه از آنها را لازم و ضروری دانست و ضمن تاکید بر آن افزود: در کنار نگاه متفاوت تر به این مدارس، سایر آموزشگاه ها را نیز حمایت کرده تا بتوانند خودشان را با برنامه های تحولی وفق دهند و مدیرانی که در دوره های مربوط به این طرح شرکت کرده اند در کنار سایر همکاران باشند و تجربیات خود را به آنان انتقال دهند. اگر این طرح خروجی خوبی داشته باشد، قابل تعمیم به سایر مدارس نیز است و یکی از انتظاراتی که از حوزه معاونت آموزش داریم پیگیری این موضوع مهم با همین رویکرد تحولی است.

این مقام مسئول گفت: امروز اگر می خواهیم به یک نظر واحد در اجرایی سازی سند تحول بنیادین و اجرای برنامه عمل در کف مدارس برسیم، نیازمند تنظیم یک برنامه عملیاتی دقیق است. بنابراین همکاران در تنظیم برنامه عمل مدارس تحولی، نظرات خود را ارائه دهند تا با همفکری بتوانیم به آنچه می خواهیم دست پیدا کنیم.

مدیر آموزش و پرورش کلات در پایان اظهار کرد: کلید حل مشکلات در دست مدیران مدارس است، ما اگر از مدارس غافل شویم به پیشرفت دست نخواهیم یافت، اگر به دنبال اقتصاد قوی و کاهش ناهنجاری های اجتماعی هستیم باید به مدرسه برگردیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار