دارنده مقام اول حفظ ۱۰ جزءقرآن در چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن:

انس با کلام خدا و افزایش انگیزه از ثمرات حفظ قرآن است

اصفهان (پانا) - دارنده مقام اول حفظ 10 جزءقرآن گفت دانش‌آموزان علاقه مند به حفظ قرآن در هیچ حالتی ناامید نشوند، افرادی که برای ورود به حوزه حفظ قرآن شک دارند؛ باید بدانند هنگامی‌که قدم به این عرصه بگذارند آرام آرام با کلام خدا انس می‌گیرند و رفته رفته انگیزه بیشتری پیدا می‌کنند و تردیدشان برطرف می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۹۷۰۲۹
لینک کوتاه کپی شد
انس با کلام خدا و افزایش انگیزه از ثمرات حفظ قرآن است

فاطمه علی مهدی دارنده مقام اول حفظ 10 جزء قرآن در چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن در گفت‌وگو با پانا گفت: «هدف اصلی من از شرکت در مسابقات قرآن حفظ کل قرآن بود، اما نمی‌توان گفت به مقام آوردن فکر نمی‌کردم.»

وی در رابطه با وابستگی‌اش به قرآن تاکید کرد: «در کنار حفظ قرآن به درس‌هایم نیز می‌پردازم، چرا که قطعا این راه به بهتر شدن درس‌هایم نیز کمک شایانی کرده است، ابتدای مسیر حفظ قرآن کمی استرس داشتم و به خودم شک داشتم که آیا می‌توانم حافظ کل قرآن شوم و از طرفی بسیار علاقه‌مند بودم که این کار را به سرانجام برسانم. هرچه جلوتر می‌ر‌فتم و با کلام الله انس بیشتری می‌گرفتم؛ انگیزه‌ و وابستگی من به قرآن بیش از قبل می‌شد. به فرض مثال هرگاه کسالتی داشتم و چند وقت از قرآن دور بودم احساس ناراحتی می کردم و ذهنم درگیر بود.»

علی مهدی پیرامون فضای مسابقه قرآن و عترت که در مشهد مقدس برگزار شد ، تصریح کرد: «سطح مسابقات بسیار بالا بود. زمانی‌که وارد اردوگاه شدم دیدم که بچه ها به طور مستمر برای مسابقه آیات را مرور کرده و بسیار تلاش می‌کنند. همچنین بعضی دیگر به دنبال شناسایی رقیبان خود بودند و با همدیگر صحبت می‌کردند.»

این دانش‌آموز حافظ قرآن افزود: «در ابتدای اجرا کمی استرس داشتم، اما بعد از شروع اضطرابم رفع شد. در پایان اجرا در چهره دیگران رضایت‌مندی کاملی مشاهده می‌شد، اما من باز هم به تلاش بیشتر فکر می‌کردم و انتظار مقام اول را نداشتم.»

علی مهدی ارتباط قرآن و پوشش خود را این‌گونه بیان کرد: «یک زن مسلمان باید حجاب را باور داشته باشد. من با قرآن به اهمیت، ویژگی ها و فواید حجاب پی بردم و هم اکنون حجاب را به عنوان پوششی که برای من مفید است باور دارم. افزون بر این، می‌دانم که حجاب باعث امنیت و آرامش بیشتر من در جامعه می‌شود.»

وی به دانش‌آموان علاقه‌مند در این عرصه توصیه کرد: «در هیچ حالتی ناامید نشوید. افرادی که برای ورود به زمینه حفظ قرآن شک دارند؛ باید بدانند هنگامی‌که قدم به این عرصه بگذارند آرام آرام با کلام خدا انس می‌گیرند و رفته رفته انگیزه بیشتری پیدا می کنند و تردیدشان برطرف می‌شود.»

علی مهدی با اشاره به اینکه پدر و مادرش برای حفظ قرآن کریم او را تشویق کرده اند، گفت: «واقعا نمی دانم چطور از پدرو مادرم بابت حمایت و تشویق هایشان تشکر کنم و زحماتشان را جبران کنم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار