دانش‌آموز حافظ کل قرآن کریم:

اگر کسی بخواهد در راه حفظ قرآن قدم بردارد پشیمان نخواهد شد

کلات (پانا) - دانش‌آموز حافظ کل قرآن کریم در کلات حفظ قرآن را موجب بالارفتن احترام افراد در جامعه دانست و عنوان کرد اگر کسی بخواهد در راه حفظ قرآن قدم بردارد، پشیمان نخواهد شد.

کد مطلب: ۱۳۹۵۴۷۸
لینک کوتاه کپی شد
اگر کسی بخواهد در راه حفظ قرآن قدم بردارد پشیمان نخواهد شد

حنانه مجاور، نخبه قرآنی شهرستان کلات دارنده رتبه برتر چهل و یکمین دوره مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز، دانش‌آموز پایه ششم از دبستان 17 شهریور شهر کلات است. از کودکی در منزل پدرش مدام قرآن پخش می‌شد، ولی از 6 سالگی به حفظ قرآن روی آورد و در 7 سالگی کل قرآن را حفظ کرد.مشوق و همراه اصلی این راه پدر و مادرش بود.

وی در مسابقات قرآن، عترت و نماز در سطوح استانی همانند مسابقات بسیج، دانش آموزی و...شرکت کرده و مقام های اول و دوم را به دست آورده است.

مجاور در توصیه به کسانی که می خواهند قرآن کریم را حفظ کنند، به پانا بیان کرد: «برای قدم برداشتن در این راه باید پشتکار زیادی داشته باشید و اینکه در این راه را اگر کسی بخواهد ادامه دهد اصلا پشیمان نخواهد شد.

وی ادامه داد: «در کنار حفظ قرآن به درسهایم نیز می‌پردازم، چرا که قطعا این راه به بهتر شدن درس‌هایم نیز کمک شایانی کرده است. من روزی سه جزء را در دو ساعت تمرین می کنم.»

مجاور در پاسخ به اینکه مقام و عنوانی که به تازگی کسب کرده چه بوده‌ است، گفت: «من در مسابقات استانی قرآن، عترت و نماز مرحله استانی رتبه اول را کسب کرده و به مرحله کشوری راه یافتم که در این مرحله نیز لطف خدا شامل حالم شد و رتبه برتر کشوری را بدست آوردم.»

وی در جمله ای خطاب به پدر و مادر و مربیان خود بیان کرد: «از پدر و مادرم که همواره در این راه حامی من بودند و کمکم کردند، صمیمانه سپاسگزارم و لازم است از مدیر مدرسه و مربی ام خانم رضوانی که به جد پیگیر کارهایم بودند و معلمانم که در این راه در کنارم بودند تقدیر و تشکر کنم و امیدوارم با کسب این رتبه توانسته باشم جواب زحماتشان را بدهم.»

حافظ کل قرآن در سخن پایانی خود افزود: «پیامبر اکرم حضرت محمد صلی الله علیه و آله می فرمایند:
«خانه ای که در آن قرآن فراوان خوانده شود، خیر آن بسیار گردد و به اهل آن وسعت (روزی زیاد) داده شود و برای آسمانیان بدرخشد، چنان که ستارگان آسمان برای زمینیان می درخشند.» این حدیث شریفه در زندگی شخصی من تاثیر زیادی داشته و با حفظ قرآن توانستم احترام زیادی را کسب کنم.»

معصومه رضوانی، مربی پرورشی آموزشگاه 17 شهریور نیز در حاشیه این گفت‌وگو گفت: «نکته مهمی که می توان به آن اشاره کرد، این است که در آموزش قرآن، اصلا بحث کوچکتر و یا بزرگتر بودن افراد وجود ندارد، در بحث تاثیرپذیری از قرآن گاهی جایگاه معلم و دانش آموز تغییر می کند، چرا که از وقتی من به این آموزشگاه آمده و با خانم مجاور آشنا شدم، تاثیرات زیادی را بر من داشتند و ورق برگشت و به عنوان شاگرد در کنار این نخبه قرآنی به آموختن قرآن کریم پرداختم و توانستم با پیگیری ها و راهنمایی های وی تاکنون 11 جزء قرآن را حفظ کنم که جای شکر دارد.»

دانش آموز خبرنگار: نازنین فاطمه سعادتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار