دبیر دومین رویداد ملی استاپ‌موشن:

آموزش خلاقیت و کار تیمی از اهداف مهم دومین رویداد ملی استاپ‌موشن است

رباط‌کریم (پانا) - دبیر دومین رویداد ملی استاپ‌موشن که به همت معاونت پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان‌تهران برگزار شد، یکی از اهداف‌ نظام‌آموزشی‌ آموزش‌و‌پرورش را آموزش‌خلاقیت‌ و کار‌ تیمی دانست و در همین راستا این رویداد با هدف‌ آموزش استاپ‌موشن در قالب کار تیمی و خلاقیت برای دانش‌‌آموزان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۹۶۱۹۹
لینک کوتاه کپی شد
آموزش خلاقیت و کار تیمی از اهداف مهم دومین رویداد ملی استاپ‌موشن است

نشست دومین رویداد ملی آموزش ساخت‌ انیمیشن و موشن ‌گرافی به سبک استاپ‌موشن با گوشی موبایل در هنرستان پژوهش در فاز ۲ شهر جدید‌ پرند با همت معاونت پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان‌ تهران، مدیریت آموزش و پرورش شهرستان رباط‌کریم، معاونت پرورشی، تربیت‌بدنی و تندرستی و کارشناسی فرهنگی و هنری آموزش و پرورش شهرستان رباط‌کریم، حوزه‌هنری و شرکت عمران شهر جدید پرند برگزار شد.

لازم به ذکر است که دومین رویداد ملی استاپ‌موشن در شهر جدید پرند با هدف ایجاد مسیری برای شکوفایی و تربیت خلاقانه دانش‌‌آموزان از راه انیمیشن در یک کارگاه یک روزه به صورت جداگانه برای دختران و پسران با بازدید مهدی حسینی، مدیر آموزش‌و‌پرورش شهرستان‌ رباط‌کریم، میثم لطیفیان، معاون پرورشی و تربیت‌بدنی میثم و مریم احمدی کارشناسی فرهنگی و هنری اداره آموزش و پرورش شهرستان رباط‌کریم، علیرضا بیک‌محمدی کارشناس مسئول سازمان دانش‌آموزی اداره و مهدی مجیدی عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهر جدید پرند برگزار شد.

سروش شریفی، کارگردان انیماتور استاپ‌موشن و استاد رویداد استاپ‌موشن در گفت‌و‌گو با پانا در رابطه با اهداف رویداد استاپ‌موشن به پانا بیان کرد: در این رویداد هدف ما این است که دانش‌‌آموزان را با تکنیک انیمیشن آشنا کنیم؛ استاپ‌موشن آینده شغلی خوبی دارد و می‌تواند در آینده شغلی مناسب برای علاقمندان باشد. در این رویداد دانش‌‌آموزان مستعد می‌توانند با شناخت این حوزه وارد بازار‌کار شوند و این حوزه استاپ‌موشن و انیمیشن را در کشور تقویت‌کنند.

همچنین محسن مشرقی دبیر دومین رویداد ملی استاپ‌موشن در ادامه این رویداد را تشریح کرد و گفت: دانش‌آموزان در این رویداد قرار است با تشکیل تیم‌های چند‌نفره یک نمونه استاپ‌موشن‌ بسازند؛ در این‌ رویداد‌ علاوه‌ بر‌ ساخت‌ استاپ‌موشن‌، کار‌تیمی‌،‌ خلاقیت‌، سناریو‌‌نویسی‌‌ و‌ ایده‌پردازی‌‌ را‌ به‌ دانش‌‌آموزان می‌آموزیم.

وی در ادامه در تشریح اهداف این رویداد، ذکر کرد: یکی از اهداف نظام آموزشی‌ آموزش و پرورش‌، آموزش خلاقیت و آموزش کار تیمی است. همچنین این رویداد با هدف آموزش استاپ‌موشن در قالب تیم و خلاقیت دانش‌‌آموزان برگزار می‌شود؛ این رویداد به رشد دادن خلاقیت و رشد دادن کار های تیمی کمک می‌کند.

مهدی مجیدی عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهر جدید پرند در بازدید خود از این رویداد اظهار کرد: این رویداد به پیشنهاد آموزش و پرورش شهرستان رباط‌کریم و به همت حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌پرورش شهرستانهای استان تهران با همکاری حوزه هنری و با حمایت مالی شرکت عمران پرند در راستای ارتقای برنامه‌های فرهنگی برگزار می‌شود.

مجیدی در ادامه اذعان کرد: یکی از اهداف این رویداد این است که دانش‌‌آموزان و نسل جدید بتوانند کارآفرینی و کسب مهارت های جدید را فرا بگیرند و رشد پیدا کنند که این رویداد بستر خوبی برای این امر است.

وی در پایان با بیان ضرورت استمرار دوره های این رویداد ،تصریح کرد: با توجه به نظرات‌ و پیشنهاد دانش‌‌آموزان و رضایت‌مندی آنان این رویداد استمرار پیدا خواهد کرد و در صورت تمایل در دوره‌های آتی، آموزش‌ها در سطح پیشرفته و تعداد دانش‌‌آموزان افزایش پیدا خواهد کرد ،که تعداد دانش‌‌آموزان بیشتری بتواند از این رویداد بهره ببرند و استفاده کنند.

دانش‌آموزخبرنگار: بهار افراسیابی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار