مدیر عامل نمایشگاه شهر آفتاب:‌

جدال‌ها در برگزاری نمایشگاه‌ها پایان می‌یابد

تهران(پانا) - مدیر عامل نمایشگاه شهر آفتاب از برنامه انعقاد تفاهم‌نامه‌ای در روزهای آینده به منظور پایان‌دادن به جدال‌های نمایشگاهی خبر داد و افزود صنعت نمایشگاهی ۳۰۰ هزار شغل ایجاد می‌کند و باید از ظرفیت‌ نمایشگاه‌‌ها در اقتصاد ایران بهره برد.

کد مطلب: ۱۳۹۶۱۱۹
لینک کوتاه کپی شد
جدال‌ها در برگزاری نمایشگاه‌ها پایان می‌یابد

عباس تقدسی‌نژاد در نشستی خبری اظهار کرد: جدال‌ها در زمینه صنعت نمایشگاهی از گذشته وجود داشته اما این امیدواری وجود دارد که این جدال‌ها پایان یابد.

تلاش‌ها برای ایجاد فصل مشترک در برگزاری نمایشگاهی
وی از برنامه انعقاد تفاهم‌نامه‌ای در روزهای آینده خبر داد و افزود: براساس این تفاهم‌نامه برای رسیدن به فصل مشترک برگزاری نمایشگاهی و جلوگیری از انجام نمایشگاه‌های تکراری و عدم ورود افرادی که حضور غیردوستانه آنها باعث تخاصم و افزایش تنش میان برگزارکنندگان نمایشگاهی بوده است ، خواهیم بود.
تقدسی‌نژاد بیان کرد: نمایشگاه شهر آفتاب و نمایشگاه بین‌المللی دو ظرفیت مهم در صنعت نمایشگاهی کشور است.

اشتغال 300 هزار نفری در صنعت نمایشگاهی
صنعت نمایشگاهی ۳۰۰ هزار شغل به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌کند که با توجه ظرفیت اقتصاد ایران و اینکه نمایشگاه باید پیشانی بخش‌های مختلف اقتصادی شامل صنعت، بازرگانی،تجارت و خدمات باشد باید بتوان به خوبی از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد.

صنعت نمایشگاهی تاکنون از ظرفیت لازم بهره نبرده است
تقدسی‌نژاد با بیان اینکه صنعت نمایشگاهی تاکنون نتوانسته از ظرفیتی که می‌تواند در اقتصاد ایران داشته باشد بهره بگیرد، تصریح کرد: گردش مالی صنعت نمایشگاهی ۵۵۱ میلیارد تومان است در حالی که پیش از کرونا ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد دلار بوده است.این کاهش ناشی از آن است که راهکارهای لازم برای هدایت و نظارت درست در این صنعت انجام نشده است.دخالت بیش از حد بخش‌های دولتی نیز از دلایل این عقب‌ماندگی است.

حاکمیت بخش خصوصی در صنعت نمایشگاهی تثبیت شود
مدیر عامل نمایشگاه شهر آفتاب خاطرنشان کرد: حاکمیت بخش خصوصی در صنعت نمایشگاهی باید تثبیت شود و از حالت برگزاری صرف به سمت هوشمندسازی و ورود روش‌های نوین حرکت کرد تا بتوان اصالت‌بخشی جدیدی به صنعت نمایشگاهی داد.



ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار