یک کارگردان و فیلمنامه‌نویس:

کتاب خواندن به تقویت اراده کمک می‌کند

مشهد(پانا) - یک کارگردان و فیلمنامه‌نویس در مشهد عنوان کرد اولین و اصلی‌ترین عامل در هر کاری علاقه و عزم و اراده است، کتاب خواندن به تقویت اراده کمک می‌کند.

کد مطلب: ۱۳۹۵۸۹۰
لینک کوتاه کپی شد
کتاب خواندن به تقویت اراده کمک می‌کند

الهه فیاضی، شاعر، منتقد شعر، کارگردان و فیلمنامه نویس به پانا گفت: «اولین‌ و اصلی ترین عامل در هر کاری علاقه و عزم و اراده است و بدون اینها نمی توان موفق شد.»

فیاضی گفت: «من عاشق شعر و ادبیات بودم. از ۱۴-۱۵ سالگی که بصورت جدی خواندن شعر را شروع کردم، به شدت عاشق شعر بودم. گاهی اگر کاری را برای کسی انجام می‌دادم در مقابل خواهش می کردم برایم کتاب تهیه کند.»

وی بیان کرد: «من در مسیر ادبیات سعی کردم‌ پیشرفت کنم، در شب شعرها شرکت می‌کردم و دوست داشتم شاعری بلندآوازه شوم. گاهی چون در مسیر حرکتم اطلاعات کافی نداشتم بی حوصله می شدم، اما سعی می کردم با وجود خستگی زیاد حداقل چند صفحه کتاب بخوانم.»

فیاضی اظهار کرد: «انسان در دوره های مختلف سنی از خود رویکردهای مختلف می بیند، افکار انسان مثل کلم برگ‌است. همه چیز آن لایه لایه در هم‌ پیچیده است و سرمایه، شخصیت جدیدی از ما می سازد.»

وی عنوان کرد: «قطعا هر علاقه ای احتیاج به نگهداری دارد و می‌توانیم با کتاب خواندن، مقاله خواندن و ارتباط با انسان‌های لایق، خودمان را برای رسیدن به آرمان هایمان تقویت کنیم و با پرورش علاقه خود به هدفمان برسیم.»

فیاضی همچنین گفت: «رشته تحصیلی من در ابتدا طراحی لباس بود و بعد فیلمنامه نویس شدم تا به شعرم کمک کنم و بعد از آن بود که منتقد ادبیات شدم.»

فیاضی اذعان کرد: «آنالیز شعر برایم لذت بخش بود. با نشریه ها و رسانه ها و روزنامه های مختلف کار کردم. زیرا در ادبیات خیلی مطالعه داشتم. اینکه ما بدانیم ادبیات ما در همه هنرهاست خیلی مهم است و ما با کمک ادبیات می توانیم بقیه هنرها را پیدا کنیم.»

وی در پایان گفت: «تحصیل برایم خیلی مهم بوده و است، ابتدا کارشناسی کارگردانی را گرفتم و بعد در مقطع کارشناسی ارشد به ادبیات نمایشی پرداختم. همچنین از سال ۹۵ به طور جدی به کار کودک و نوجوان پرداختم و بعد از مدتی از کار کودک خارج شدم و به فعالیت در زمینه نوجوان پرداختم‌.»

دانش آموز خبرنگار: شایلین حدادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار