مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی خبر داد:

سی و ششمین تور دوچرخه‌سواری ایران- آذربایجان برگزار می‌شود

تبریز (پانا) -مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی از برگزاری سی و ششمین تور دوچرخه‌سواری ایران- آذربایجان خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۹۵۱۳۷
لینک کوتاه کپی شد
سی و ششمین تور دوچرخه‌سواری ایران- آذربایجان برگزار می‌شود

حبیب ستوده نژاد در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه این تور، تنها رویداد بین المللی است که به صورت مداوم 36 سال است در حال برگزاری است، گفت: تور دوچرخه سواری آذربایجان قدیمی‌ترین رویداد ورزشی بین‌المللی کشور است و حتی در زمان جنگ نیز وقفه‌ای در برگزاری آن ایجاد نشد و فقط این تور بین المللی در 2 سال به دلیل همه‌گیری کرونا برگزار نشد.

وی افزود: این تور همه ساله در مهرماه برگزار می شد، ولی با توجه به برگزاری بازی‌های آسیایی چین در مهرماه و همزمانی این بازی‌ها با این مسابقات و به دلیل اینکه امکان داشت موجب عدم حضور تیم‌های آسیایی در آن باشد، با موافقت فدراسیون جهانی تاریخ برگزاری آن به شهریورماه تغییر کرد.

ستوده نژاد اضافه کرد: این دوره از تور به میزبانی سه استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل و در مسیر890 کیلومتری در 6 مرحله برگزار می شود. ورود تیم ها سوم شهریور خواهد بود و تاکنون 2 تیم داخلی و 14 تیم خارجی برای حضور در این دوره از رقابت‌ها اعلام آمادگی کرده اند.

مدیر این دوره از مسابقات افزود: تیم ملی زیر 23 سال و مس سونگون به عنوان تیم‌های داخلی در رقابت ها حضور دارند. تیم های خارجی که در این دوره از مسابقات از اعلام آمادگی کردند از کشورهای مالزی، مغولستان، قزاقستان با 2 تیم، عراق، پرتغال، تایلند با 2 تیم، فیلیپین، ژاپن، اندونزی با 2 تیم و تیم های ملی ترکیه و عمان هستند. تیم‌هایی که در فدراسیون جهانی ثبت شده‌اند امکان حضور در این رقابت‌ها را دارند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان با اشاره به اینکه 3 تور دوچرخه سواری آذربایجان شرقی شامل تور مرند- ارس، تورکندوان و تور ایران - آذربایجان در اتحادیه بین المللی دوچرخه سواری ثبت شده‌اند، گفت: در تور آذربایجان در مرحله نخست در مسیر کندوان برای شناساندن بهتر تور کندوان دوچرخه سواران رکاب خواهند زد. در مرحله نخست این دوره دوچرخه سواران مسیر تبریز کندوان به مسافت 51 کیلومتر رکاب می‌زنند.

در مرحله دوم این تور که در واقع استارت اصلی تور است دوچرخه سواران روز پنجم شهریور مسیر 153.8کیلومتری تبریز- ارومیه را رکاب خواهند زد. دوچرخه سواران بعد از این مرحله و پس از انتقال به تبریز، در مسافت 148.9 کیلومتری تبریز تا منطقه آزاد ارس به رقابت خواهند پرداخت.

در مرحله چهارم ‌دوچرخه سواران 128.3 کیلومتر تا شبستر را رکاب می زنند. 211 کیلومتر سهم مرحله پنجم برای رکاب زنان بعد از ترانسفر دوچرخه سواران از شبستر به تبریز تا اردبیل است. مرحله به مسافت 197.9 کیلومتر از سرعین تا تبریز است.

وی ارز مورد نیاز برای برگزاری این دوره را 35 هزار یورو عنوان کرد و ادامه داد: برای سی و ششمین دوره تور دوچرخه سواری ایران - آذربایجان 20 هزار یورو جایزه در نظر گرفته شده است. هزینه‌های اسکان و هزینه های اجرایی این تور 7 میلیارد تومان است که با توجه به فصل سفر این مبلغ به 10 میلیارد تومان افزایش می یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار