مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی:

کتاب، یک رسانه مهم و اثربخش است

ارومیه (پانا) - مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی گفت کتاب، یک رسانه مهم و اثربخش بوده که نقش رسانه‌ها در تبیین جایگاه کتاب برای مردم مهم و ضروری است.

کد مطلب: ۱۳۹۵۱۲۵
لینک کوتاه کپی شد
کتاب، یک رسانه مهم و اثربخش است

خدیجه معصومی در نشست کتابخوان خبرنگاران، اظهار کرد: با تمام پیشرفت‌ها و ظهور نسل جدید فناوری‌ها، همچنان کتاب به عنوان ظرفیت و دارایی عظیم جوامع بشری محسوب می‌شود.

وی افزود: رسانه‌ها به عنوان بازوی مردمی کتابخانه‌ها، نسبت به بالابردن فرهنگ کتابخوانی و تبیین و تعریف جایگاه کتاب تلاش کنند تا رشد کتابخوانی را شاهد باشیم.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی، عنوان کرد: کتاب هم رسانه‌ای گویا و شفاف است که باید برای همگانی شدن آن تلاش شود.

وی به نقش خبرنگاران در ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی اشاره کرد و ادامه داد: قطعا خبرنگاران مهم‌ترین بال و پر مدیران در حوزه کتابخوانی و ترویج این امر مبارک هستند.

معصومی با بیان اینکه در دنیای امروز همانند کتاب وجود ندارد، گفت: کتاب می‌تواند حلقه وصل بین فرهنگ‌ها و تمدن‌ها باشد و در عرصه ارائه خدمات به مردم تاثیرگذار باشد.

وی ابراز کرد: وظیفه نهاد کتابخانه‌ها شامل حوزه‌های آموزش، آگاهی بخشی و آفرینش می‌شود که حضور مستقیم کتابداران در محلات و بخش‌های مختلف فاقد کتابخانه گویای عمل به این تکالیف است.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌ غربی، خاطرنشان کرد: بر اساس ذائقه عموم، دنبال تخصصی سازی کتابخانه‌ها و نیز اجتماعی‌سازی کتابخانه‌ها هستیم که در این مسیر همراهی رسانه‌ها و سایر مجموعه‌ها لازم و ضروری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار