معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور:

قرآن، عترت و نماز سه رکن اصلی احیای امور تربیتی است

مشهد (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت نور الهی در قالب قرآن، عترت و نماز در اختیار بشر قرار گرفته و با تمسک به این سه حقیقت است که می‌توان این مسیر را طی طریق کرد. در واقع قرآن، عترت و نماز سه رکن اصلی احیای امور تربیتی است.

کد مطلب: ۱۳۹۵۰۴۳
لینک کوتاه کپی شد
قرآن، عترت و نماز سه رکن اصلی احیای امور تربیتی است

حمید طریفی حسینی، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در آیین افتتاح هجدهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان پسر با نیازهای ویژه کشور گفت: خدا را شاکریم توفیق پیدا کردیم در جوار بارگاه ملکوتی حضرت علی بن موسی الرضا و در کنار حافظان، قاریان و خادمان قرآن، عترت و نماز این محفل نورانی و انس با قرآن را درک کنیم و انشالله از برکات و ثمرات این نشست بهره کافی را ببریم.

وی بیان کرد: خداوند به انسان لقب اشرف مخلوقات داده است و اسباب و وسایل رسیدن به قله کمال و نزدیک شدن به ساحت قدسی را در انسان به ودیعه نهاده است و انسان برای طی کردن راه کمال نیازمند نوری است که بتواند او را هدایت کند.

وی افزود: راه رسیدن به مراتب بالای قرب الهی درک حقایق عالم هستی است و این درک محقق نمی شود مگر با زدودن زنگارها از وجود انسان و تمسک به اهل بیت، قرآن، عترت و نماز که ستون دین است.

طریفی حسینی اظهار کرد: با تمسک به قرآن، عترت و اهل بیت و نماز است که می توانیم بسیاری از استعدادهای خدادادی را شکوفا کنیم و این یکی از برنامه های اصلی آموزش و پرورش است. تلاش کردیم با همگرایی و هماهنگی با بخش عادی در حوزه قرآن و عترت برای دانش آموزن با نیازهای ویژه نیز همان برنامه ها را داشته باشیم.

وی افزود: مسابقات قرآن را فقط یک مسابقه که دانش آموزان صرفا به رقابت با یکدیگر بپردازند در نظر نمی گیریم، بلکه مسابقات قرآن یک میدان تربیتی و یک موقعیت یادگیری است که دانش آموزان با عشق و علاقه و انگیزه پای به این میدان یادگیری می گذارند و مفاهمیم عمیق ساحت عبادی، تربیتی و اخلاقی را تجربه می کنند و این اثر ماندگار در قلبها می ماند.

طریفی حسینی بیان کرد: مقام معظم رهبری به معلمان تاکید کردند که موقعیت های یادگیری را به گونه ای طراحی کنید تا دانش آموزان مشتاقانه درگیر موضوعات درسی شوند، از این رو تلاش کردیم مسابقات قرآن را جذاب تر کنیم و و گفتمان مهدوی و دعاخوانی را که به بخش مسابقات قرآن دانش آموزان عادی افزوده شده بود را نیز به مسابقات دانش آموزان با نیازهای ویژه اضافه کردیم تا مسیر و برنامه محتوایی این مسابقات شبیه مسابقات عادی شود.

معاون وزیر با اشاره به اینکه دانش آموزان با نیازهای ویژه از استعدادهای بالایی برخوردارند، گفت: این امر وظیفه ما را در آموزش و پرورش استثنایی سنگین تر می کند و تلاش ما این است آنچه را که لایق دانش آموزان است فراهم کنیم. یکی از وظایف آموزش و پرورش بسترسازی زمینه های شکوفایی استعدادهای دانش آموزان در همه زمینه ها از جمله حوزه های قرآنی است.

طریفی حسینی افزود: احیای امور تربیتی جزو تاکیدات رئیس جمهور و انتطاراتشان از وزارت آموزش و پرورش است و سه رکن اصلی احیای امور تربیتی پررنگ شدن قرآن، عترت و نماز و غنی سازی برنامه ها در این سه حوزه است.

دانش آموز خبرنگار: حسنا داریوش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار