رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی:

معلم می‌تواند جایگزین همه کاستی‌ها باشد

رشد ‌کشور در همه ابعاد حاصل فعالیت‌های آموزش‌و‌پرورش است و اگر هم نقص‌ها و کمبودهایی داریم به دلیل مشکلات آموزش‌و‌پرورش است‌

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت تاکید مقام معظم رهبری بر افزایش تعداد دانشجویان دانشگاه فرهنگیان به‌عنوان قلب تپنده نظام تعلیم و تربیت است، زیرا معلم اصلی‌ترین عامل پرورش و تربیت کودکان است و معلم می‌تواند جایگزین همه کاستی‌ها باشد. بر این اساس باید به معلم توجه ویژه‌ای کرد و نیازمندی‌ها و انتظارات آن‌ها را برآورده کرد.

کد مطلب: ۱۳۹۴۸۹۲
لینک کوتاه کپی شد
معلم می‌تواند جایگزین همه کاستی‌ها باشد

حمیدرضا حاجی‌بابایی در دومین کنگره معلمان انقلاب اسلامی که صبح امروز با حضور اصغر باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در اردوگاه شهیدباهنر تهران برگزار شد، با بیان اینکه چنین جلساتی به ارتقای نظام آموزش‌و‌پرورش کمک می‌کند، اظهار کرد: کشور، حاکمیت و همه جامعه باید به این نتیجه برسند که رشد اقتصادی، اجتماعی، امنیتی و فرهنگی کشور حاصل فعالیت‌های آموزش و پرورش است و اگر هم نقص‌ها و کمبودهایی داریم به دلیل مشکلات آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به اینکه همه راه‌های رفع مشکلات آموزش‌و‌پرورش در سند تحول دیده شده است، گفت: فعالیت دولت‌ها باید هماهنگ با برنامه‌های کلی نظام باشد و با تغییر دولت‌ها، برنامه‌های کلی به‌ویژه در آموزش‌و‌پرورش تغییر نکند. تقلیل فعالیت‌های دانشگاه فرهنگیان در دولت گذشته یکی از فعالیت‌هایی بود که با برنامه‌های کلی نظام هم‌راستا نبود.

این نماینده مردم در خانه ملت اظهار کرد: برای این‌که مدرسه کانون فرهنگی و تربیتی محله شود، نیازمند امکاناتی مانند سالن‌های ورزشی، همایش و کتابخانه است تا اولیا بتوانند در تمام روزهای هفته به آن مراجعه کنند و وجود چنین امکاناتی می‌تواند بر‌اساس آموزه‌های سند تحول، مدرسه را به کانون فرهنگی و تربیتی محله تبدیل کند.

حاجی‌بابایی با تاکید بر این‌که با ارتقای جایگاه آموزش‌و‌پرورش، جایگاه معلم افزایش می‌یابد، اظهار کرد: رتبه‌بندی معلمان یکی از کارهای سختی بود که در مجلس شورای اسلامی تصویب شد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که آموزش و پرورش باید در راس همه دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها دیده شود، تاکید کرد: آموزش و پرورش، بهداشت و امنیت از امور حاکمیتی هستند. بنابراین دولت‌ها باید تمرکز ویژه‌ای بر این امور داشته باشند و می‌توانند سایر کارها را بر عهده مردم بگذارند، باید نوع تفکرمان را در این سه حوزه تغییر دهیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: تاکید مقام معظم رهبری بر افزایش تعداد دانشجویان دانشگاه فرهنگیان به‌عنوان قلب تپنده نظام تعلیم‌و‌تربیت است، زیرا معلم اصلی‌ترین عامل پرورش و تربیت کودکان است و معلم می‌تواند جایگزین همه کاستی‌ها باشد. بر این اساس باید به معلم توجه ویژه‌ای داشت و نیازمندی‌ها و انتظارات آن‌ها را برآورده کرد.

حاجی‌بابایی با بیان این‌که امنیت در یک کشور با وجود انسان‌های آگاه تامین می‌شود، اظهار کرد: اگر برای آموزش کودکان، نوجوانان و جوانان خود هزینه کنیم و آن‌ها را به مرحله رشد و آگاهی برسانیم، در این صورت نیاز به مراقبت‌های ثانویه و صرف هزینه‌های بسیار نداریم و انجام این کار با ارتقای جایگاه معلم امکان‌پذیر است و در این راستا توجه به مدرسه و مدیر مدرسه ضرورت دارد.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه کیفیت نظام تعلیم و تربیت باید افزایش یابد، اظهار کرد: یکی از راه‌های افزایش کیفیت نظام تعلیم و تربیت به‌روزآوری آن است. باید دانش‌آموزان را برای زندگی در جامعه آماده کرد، باید دانش‌آموزان را در مدرسه به‌گونه‌ای تربیت کنیم که به مردم خدمت کنند و حضور فارغ‌التحصیلان مدارس در جامعه موجب رضایت و کمک به مردم شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری در هفته گرامیداشت مقام معلم بهترین برنامه‌ای بود که می‌توان برای نظام تعلیم و تربیت ارائه داد، پیشنهاد می‌کنم تا همه معلمان و فرهنگیان اجرای این فرمایشات را جزو خواسته و اهداف اصلی خود قرار دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار