رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور:

نهادهای توزیع بودجه کشور مسیر مناسبی برای مهارت‌آموزی ترسیم کنند

تهران (پانا) - معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به ضرورت گسترش آموزش‌های مهارتی اعلام کرد نهاد‌های توزیع کننده بودجه باید مسیر مناسبی برای توسعه مهارت‌آموزی کشور ترسیم کنند.

کد مطلب: ۱۳۹۴۷۷۵
لینک کوتاه کپی شد
نهادهای توزیع بودجه کشور مسیر مناسبی برای مهارت‌آموزی ترسیم کنند

به گزارش ایرنا، مهرداد عظیمی عصر جمعه در آیین پایانی دومین دوره مسابقات ملی مهارت کارگران کشور که به میزبانی مرکز تربیت مربی و پژوهش های کشور مستقر در کرج برگزار شد، افزود: کشور ما در امر آموزش مهارت ها نیازمند سازوکارهای مناسب است و باید متناسب با رشد سریع و شتابان فناوری حرکت کنیم .

وی ادامه داد: امروز دنیا متاثر از رشد شتابان فناوری است و بر همین اساس ما باید به کمک جوانان نخبه و ماهر ، این فناوری ها را بومی سازی کنیم و در مسیر رشد و بالندگی پیش برویم .

عظیمی با بیان اینکه تاکنون سهم مهارت آموزی از بودجه آموزشی کشور مناسب نبوده است ، گفت : باید نگاهمان به مقوله آموزش ها مهارت ها تغییر کند ضمن آنکه تمام دستگاه های اجرایی باید به کمک سازمان آموزش فنی وحرفه ای بیایند.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور افزود: به طور قطع بخشی از وعده های دولت باگسترش مهارت آموزی و بهره مندی از ظرفیت های مهارتی کشور محقق خواهد شد که باید به این مقوله توجه ویژه داشت.

وی اظهار کرد: باید در شرایط کنونی ، پدیده های نوظهور فناوری را با سرعت دنبال کرد و با بهره گیری از دانش نخبگان برای بوم سازی آنها اقدام کرد.

عظیمی تاکید کرد: برای دستیابی به دانش روز دنیا باید آینده پژوهی و پدیده نگاری را در عرصه فناوری و دانش دنبال کنیم .

وی به اهداف برگزاری مسابقات ملی مهارت کارگران کشور اشاره کرد و گفت : شناسایی نخبگان ، بهره گیری از ظرفیت های آنان در فرآیند آموزش و تولید ، ارتقای سطح دانش ، ایجاد انگیزه در بین کارگران و همفکری با بنگاه های اقتصادی از اهداف این مسابقات است .

علی حسین شهریور، معاون پزوهش ، برنامه ریزی و سنجش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور نیز در حاشیه این آیین به خبرنگاران گفت : در این دوره از مسابقات ملی مهارت کارگران کشور ، ۱۸۶ نفر در ۹ رشته به رقابت پرداختند که ۲۹ نفر آنان برگزیده شدند.

وی ادامه داد: نفرات برتر این رقابت ها افزون بر دریافت های مدال طلا ، نقره و برنز ،جوایز نقدی نیز به آنان تعلق گرفت.

شهریور گفت : افراد برتر به عنوان استاد مدعو ، طراح سوال مسابقات مهارتی و همکار در عرصه آموزش مهارتی به کار گرفته می شوند.

وی تاکید کرد: یکی از اقدامات موثر سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ، برگزاری مسابقات ملی مهارت برای کارگران کشور است که سطح توانمندی های مهارتی آنان در جهت رشد تولید ارتقا می بخشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار